نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 15:24

ساختمان پزشکی قانونی در بافق احداث می‌شود

یزد- کلنگ احداث ساختمان پزشکی قانونی در شهرستان بافق به مناسبت هفته قوه قضائیه به زمین خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد صبح امروز در مراسم کلنگ زنی این ساختمان به تشریح مشخصات فنی این پروژه پرداخت و اظهار داشت: این ساختمان مربوط به بخش اداری و واحد معاینات بالینی است و در زمینی به مساحت ۹۸۰ مترمربع و زیربنای ۲۰۰ مترمربع احداث می شود.

آیتی فیروزآبادی افزود: اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای ساختمان اداری و واحد معاینات بالینی پزشکی قانونی شهرستان بافق و محوطه سازی مربوطه حدود ۴ میلیارد تومان بر اساس فهرست بهای ۱۴۰۲ برآورد می شود که به صورت خیری و توسط مجتمع فولاد بافق تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: برنامه احداث این ساختمان در قالب یک برنامه ۱۸ ماهه و تأمین تجهیزات آن بر عهده پزشکی قانونی استان است.

آیتی فیروزآبادی اظهار داشت: ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار استانی نیز برای این طرح در نظر گرفته شده است.

رئیس پزشکی قانونی شهرستان بافق نیز در این مراسم بیان کرد: پزشکی قانونی بافق ۲۰ سال است که شروع به کار کرده و به طور میانگین روزانه حدود ۱۰ مراجعه دارد که برخی پرونده جدید و برخی معاینه مجدد هستند.

آیت اللهی ادامه داد: پرونده‌ها بیشتر در زمینه تصادفات، نزاع، معاینه‌های مجدد و... است و شهرستان بافق از نظر تعداد پرونده در رتبه سوم استان و پس از شهرستان‌های اردکان و میبد قرار دارد.

وی بیان کرد: پرونده‌های شهرستان بهاباد را نیز پزشکی قانونی بافق در این ۲۰ سال پوشش داده و آمار گفته شده مربوط به هر دو شهرستان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302239

مهمترین اخبار ایران و جهان: