نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 11:40

مردم از گرانی کتاب گلایه مند هستند

تبریز-امام جمعه شهر سهند گفت: در ترویج کتاب خوانی مشکل داریم و برخی به مدیران و برخی به حاکمیت مربوط می‌شود که باید کتاب ارزان در اختیار مردم قرار دهند و اکثر مردم از گرانی کتاب گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد منیب راد روز پنجشنبه در آئین افتتاح بزرگترین کتابخانه استاندارد آذربایجان شرقی اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های پیشرفت و توسعه‌ی فرهنگی هر کشور کتابخانه و انس با کتاب هر کشور است، اما لزوماً هر کتابی خوب نیست و برخی مسموم هستند و این غالباً وظیفه‌ی حاکمیت است تا کتاب مسموم در اختیار مردم گذاشته نشود چراکه تأثیر خود را می‌گذارد.

وی افزود: آیت الله غروی از مجتهدین تبریز توصیه کردند، نویسنده کتاب را بشناسید که از چه کسی خوراک می‌گیرید؛ اهل فن و منتقدان که می‌خواهند بررسی کنند، اشکالی ندارد و وظیفه حاکمیت پرهیز از کتابهای مسموم است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به ترویج کتابخانه‌ها اشاره کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در ترویج کتاب خوانی مشکل داریم و برخی به مدیران و برخی به حاکمیت مربوط می‌شود که باید کتاب ارزان در اختیار مردم قرار دهند و اکثر مردم از گرانی کتاب گلایه دارند و بحث قیمت کاغذ باید برطرف شود تا مردم بتوانند کتاب بخوانند.

حجت‌الاسلام منیب راد گفت: بعد فرهنگ بر عهده ما و گرانی برعهده حاکمیت است و سهند ۱۸۰ هزار جمعیت و ۱۲ مسجد فعال دارد اما یک اداره مستقل ارشاد نداریم و هیچ اثری از وزارتخانه ارشاد و فرهنگ اسلامی نیست.

وی یادآور شد: در کار فرهنگی بعد مدت‌ها این کتابخانه افتتاح شد اما وزارت شما در شهر ۱۸۰ هزار نفری خبری از آن نیست و درخواست می‌کنیم برطرف شود چراکه زمینه رشد معنوی در این شهر فرآهم است و در نماز عید فطر هفت هزار نفر شرکت کرده بودند در لیالی قدر مسجد مملو از جمعیت بود یعنی مردم ارق دینی دارند حتی با وجود اینکه پوشش برخی متفاوت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1301939

مهمترین اخبار ایران و جهان: