نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 20:15

دهیاران گناوه خدمات انجام‌شده در روستاها را اطلاع رسانی کنند

گناوه- فرماندار گناوه گفت: دهیاران شهرستان گناوه در بخش ریگ و مرکزی خدمات انجام شده در روستاها را اطلاع رسانی و مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری ظهر دوشنبه در نشست و تجلیل از دهیاران شهرستان گناوه اظهار داشت: به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات بسیاری در نقاط مختلف کشور از جمله روستاها مانند آب، برق، گاز و زیرساخت‌های دیگر انجام شده است.

فرماندار گناوه افزود: دهیاران شهرستان گناوه در بخش ریگ و مرکزی باید خدمات انجام شده نظام و انقلاب اسلامی در روستاها را به مردم منتقل و برای آنها بازگو و اطلاع رسانی و مردم هر چه بیشتر را نسبت به آینده امیدوار کنند.

جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها

صفری با اشاره به برخی نکات که دهیاران باید مورد توجه قرار دهند بیان کرد: دهیاران اجازه ندهند که ساخت و ساز بی رویه و غیر مجاز و خارج از طرح هادی در روستاها اجرا شود و باید این موضوع با جدیت در دستور کار دهیاران باشد و از آن جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: زمینه سازی برای حضور هر چه باشکوه‌تر مردم روستاها در صحنه‌ها و برنامه‌های مختلف ملی و مذهبی مانند هفته دولت و مناسبت‌های مذهبی از جمله ماه محرم و صفر را در برنامه‌های اصلی خود قرار دهید.

ضرورت اولویت بندی برنامه‌های اجرایی در روستاها

فرماندار گناوه اضافه کرد: دهیاران روستاهای شهرستان گناوه پروژه‌ها و برنامه‌های مدنظر خود برای اجرا در روستا را به تناسب موقعیت جغرافیایی، ظرفیت‌ها و نیاز روستاها اولویت بندی کنند و پیشنهادهای خود را به فرمانداری ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران روستاها با بخشداران شهرستان هماهنگ باشند، گفت: برای ایجاد وحدت و مودت بین ساکنان روستاها تلاش کنید و در صورت بروز اختلاف بین مردم صلح و سازش برقرار کنید.

صفری خاطرنشان کرد: با صبر، سعه صدر، وحدت و همدلی بردباری، حسن نیت و با دعوت از بزرگان روستاها در رفع مشکلات تلاش مضاعف داشته باشید.

دهیاران گناوه خدمات انجام‌شده در روستاها را اطلاع رسانی کنند

ضرورت تشویق روستاییان به خود اشتغالی

فرماندار گناوه با تاکید بر اهمیت خوداشتغالی در روستاها بیان کرد: دهیاران مردم را به خوداشتغالی و کارهای تولیدی در روستاها تشویق کنند.

وی گفت: دولت در زمینه خوداشتغالی تسهیلات خوبی در نظر گرفته است که باید با بهره مندی از این فرصت در روستاها ایجاد اشتغال شود و روستاییان به استفاده از این تسهیلات تشویق و ترغیب شوند.

دهیاران گناوه خدمات انجام‌شده در روستاها را اطلاع رسانی کنند

شناسایی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها

فرماندار گناوه بیان کرد: دهیاری‌های شهرستان گناوه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن زمین مناسب در روستاها شناسایی کنند و برای آبادی روستاها و خانه دار شدن مردم تلاش کنند.

وی بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم فرصت استثنایی برای ساخت مسکن ایجاد کرده که باید از این فرصت برای خانه دار شدن مردم و به ویژه جوانان استفاده کرد.

وی گفت: دهیاران شهرستان نسبت به نظارت بر هزینه کرد بودجه‌ها و اجرای پروژه‌ها با جدیت اهتمام داشته باشند.

در این نشست موضوعات مطرح شده توسط دهیاری‌های بخش مرکزی و ریگ شهرستان بررسی شد و در پایان از دهیاران تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347783

مهمترین اخبار ایران و جهان: