نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 22:42

۲ خواسته «ترامپ» در پرونده حمله به کنگره آمریکا

رئیس‌جمهور سابق آمریکا امروز اعلام کرد که به‌دنبال تغییر قاضی در پرونده حمله به‌کنگره و نیز انتقال دادگاهش به خارج از پایتخت این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا امروز یکشنبه اعلام کرد که به دنبال تغییر قاضی در پرونده حمله به کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نیز انتقال دادگاه خود به خارج از واشنگتن دی سی (پایتخت این کشور) است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور سابق آمریکا در ایمیلی که چهارشنبه هفته پیش برای حامیانش ارسال کرد، نوشته بود که پس از انتشار کیفرخواست جدید علیه او در رابطه با تلاش هایش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، اکنون با ۵۶۱ سال زندان مواجه است.

دونالد ترامپ در رسانه اجتماعی خود در این ارتباط نوشت: هیچ راهی وجود ندارد که بتوانم یک محاکمه عادلانه با قاضی منصوب در پرونده مضحک آزادی بیان/ انتخابات عادلانه داشته باشم.

وی در این باره اضافه کرد: همه این را می دانند؛ او هم همینطور! ما فوراً با دلایلی قدرتمند تغییر این قاضی و تغییر مکان (بررسی پرونده) را درخواست خواهیم کرد.

این در حالیست که «جان لائورو،» (John Lauro) وکیل ترامپ گفت که رییس جمهور سابق این کشور تحت هیچ شرایطی با دادستان ها در مورد اتهامات مربوط به وقایع شورش ژانویه ۲۰۲۱ کنار نخواهد آمد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرایطی وجود دارد که تحت آن ترامپ با دادستانی در مورد اتهامات مربوط به حمله به ساختمان کنگره موافقت کند، به یک تلویزیون آمریکایی گفت: نه.

رئیس جمهور پیشین آمریکا ۱۳ مرداد ماه با حضور در یک دادگاه فدرال در پایتخت این کشور، در رابطه با اتهام‌ های وارد شده به خود اعلام بی‌ گناهی کرد!

وبگاه خبری «الحره» گزارش داده بود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا شامگاه پنج شنبه در یک دادگاه فدرال در نزدیکی ساختمان کنگره در شهر واشنگتن حضور یافت تا در رابطه با پرونده حمله حامیان خود به این ساختمان در اوایل ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی با هدف جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت و تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال پیش از آن، تفهیم اتهام شود.

در جریان جلسه تفهیم اتهام نیز که ۲۷ دقیقه به طول انجامید و همزمان با برگزاری آن، طرفداران و مخالفان رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مقابل دادگاه دست به تظاهرات زدند، قاضی «موکسیلا اوبادایا» ضمن آنکه ترامپ را از حقوق خود مطلع ساخت، کیفرخواست شامل 4 اتهام وارد شده به وی و مجازات حبس هر یک از آنها را قرائت کرد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز پس از آنکه در دادگاه سوگند یاد کرد و تفهیم اتهام شد، اتهام‌ های وارد شده به خود مبنی بر تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی را رد کرده و به عنوان یک رویه معمول نیز، برگه اعلام بی گناهی را امضا کرد.

قاضی اوبادایا در جلسه دادگاه همچنین به ترامپ نسبت به بحث درباره اتهام‌ های وارد شده به خود با شاهدان این پرونده هشدار داد و به عنوان یک رویه معمول نیز خاطر نشان کرد که اگر وی شرایط آزادی خود را زیر پا بگذارد، با حکم بازداشت مواجه خواهد شد.

این قاضی فدرال، تاریخ جلسه بعدی دادگاه رئیس جمهور پیشین آمریکا که با توجه به نزدیکی آغاز کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی، انتظار می‌ رود با حضور وکلای وی برگزار شود را ۲۸ آگوست جاری (۶ شهریور ۱۴۰۲) تعیین کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429583

مهمترین اخبار ایران و جهان: