نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 00:16

21 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با چه شرایطی جذب شدند؟

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به تازگی مراسم استقبال از 21 دانشجوی خارجی را برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در روز 10 مردادماه مراسم استقبال از 21 دانشجوی خارجی را در سالن فارابی این دانشگاه برگزار کرد.

وجود کمبودهای پزشکی و درمانی در هرمزگان این سوال را در اذهان بوجود آورده که جزییات جذب این دانشجویان در این دانشگاه چگونه بوده است.

 

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این باره توضیح داد که جذب این تعداد دانشجوی در راستای سیاستهای دولت برای همکاری های بین المللی صورت گرفته و این 21 دانشجوی خارجی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی مراحل تحصیلات خود را سپری می کنند.

وی افزود: این دانشجویان مشابه دانشجویان ایرانی در مراحل مختلف تحصیل با زبان فارسی و انگلیسی دوره های آموزشی را طی می کنند. همچنین جذب دانشجوی خارجی جزو شاخص‌های توسعه دانشگاه است؛ لذا در تلاشیم دانشگاه را بیشتر به سمت بین المللی سازی پیش ببریم.

دکتر جاودان عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یکی از دانشگاه هایی است که در زمینه کیفیت آموزش پزشکی در کشور از شرایط خوبی برخوردار است و حضور این دانشجویان فرصتی مناسب در بحث بین المللی سازی دانشگاهها برای استان هرمزگان هست.

وی تصریح کرد: امکاناتی که در اختیار این دانشجویان قرار می گیرد مشابه با سایر دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه است و امتیاز خاص و ویژه ای برای این افراد قائل نشدیم.

جاودان ابراز کرد: همه دانشجویان خارجی با هزینه شخصی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مشغول به تحصیل هستند و بابت هر ترم بر اساس هزینه های تمام شده مبالغی را به حساب دانشگاه واریز خواهند کرد که برای هزینه های آموزشی و سایر هزینه های مربوطه برای خود این افراد هزینه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: این دانشجویان ترم اول تحصیلی خود را از راه دور و مجازی گذرانده و برای ادامه تحصیل در ترم دوم بصورت حضوری وارد استان هرمزگان شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434939

مهمترین اخبار ایران و جهان: