نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 14:30

تنها ۳۷ درصد حجم سدهای آذربایجان شرقی پُر است

تبریز- مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه حجم مخازن ۱۰ سد بزرگ استان در تراز نرمال ۵۷۶ میلیون مترمکعب است، گفت: حجم پرشدگی سدها در استان ۳۷ درصد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف غفارزاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان بارش‌ها در سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ۱۴۰۲) حدود ۲۴۵ میلی بوده که نسبت به سال آبی قبل ۱۶ درصد کمتر شده از این رو تلاش خواهیم کرد تا با اولویت تأمین آب شرب و همراهی مشترکان، اوج مصرف تابستانی را بدون قطعی آب سپری کنیم.

وی به طرح‌های تأمین آب شرب تبریز و پایدارسازی آن در این شهر اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که در این راستا اجرا و تکمیل شده است مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی تبریز است که در مرحله آبگیری قرار دارد و با بهره برداری کامل از آن، یک پنجم آب شرب تبریز از طریق این مخزن تأمین می‌شود.

غفارزاده همچنین از اجرای ۱۸ طرح مهم آبرسانی در استان برای مدیریت منابع آبی خبرداد و افزود: در این راستا، حدود پنج هزار هکتار شبکه پایاب در استان مورد بهره برداری قرار گرفته که علاوه بر آبی کردن زمین‌های دیم، نقش مهمی در مدیریت مصرف منابع آبی استان ایفا خواهد کرد.

وی به بهره برداری از سد بزرگ قیزقلعه سی در اواخر شهریور ماه امسال اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این سد، حقابه یک میلیارد متر مکعبی به منابع آبی استان اضافه می‌شود و مردم آذربایجان شرقی و اردبیل از منافع آن برخوردار خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419839

مهمترین اخبار ایران و جهان: