نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 14:08

۱۸ درصد جمعیت شهری مازندران زیرپوشش شبکه فاضلاب هستند

ساری- مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: در حال حاضر ۱۸.۹ درصد از جمعیت استان تحت پوشش طرح های شبکه فاضلاب شهری قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از اجرای ۱۰ هزار و ۱۴۰ متر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در مناطق مختلف استان خبر داد و با بیان اینکه اجرای طرح‌های فاضلاب در این استان در حفظ محیط زیست وسلامت جامعه مؤثر است گفت: در سال جاری ۱۴۰۰ متر خط انتقال و ۸ هزار و ۷۴۰ متر شبکه جمع آوری فاضلاب احداث شد.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را ۵۰۰ میلیارد ریال دانست و افزود: در حال حاضر ۱۸.۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری قرار دارند.

برارزاده، با بیان اینکه ۱۸ شهر استان دارای طرح اجرایی فاضلاب هستند تصریح کرد: شهرهای ساری، بابل، بابلسر، جویبار، نوشهر و چالوس با جمعیت ۳۸۷ هزارو ۵۰۰ نفر تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب قرار دارند.

مدیرعامل آبفا مازندران مجموع انشعاب جاری سازی شده در سطح استان را ۵۲ هزار و ۹۴۴ فقره و انشعاب فاضلاب نصب شده را ۶۲ هزار و ۳۹۸ فقره دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ ایستگاه پمپاژ فاضلاب و ۶ تصفیه خانه و سه پکیج تصفیه فاضلاب در مدار در سطح استان فعال است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428739

مهمترین اخبار ایران و جهان: