نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 16:36

حمله پهپادی مجدد به خاک روسیه دفع شد

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه حمله پهپادی عوامل اوکراین به خاک این کشور توسط پدافند هوایی دفع شده، اعلام کرد که این حمله هیچ خسارت مادی یا جانی در پی نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های روسی بعدازظهر امروز (دوشنبه) از وقوع حمله تروریستی مجدد نیروهای اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به خاک فدراسیون روسیه خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌های عوامل رژیم کی‌یف برای انجام حملات تروریستی با استفاده از پهپاد به اهدافی در داخل خاک این کشور را خنثی کرده است.

حمله امروز، در ادامه سلسله حملات خرابکارانه و تروریستی نظامیان اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به اهداف روسی انجام شده که طی روزهای اخیر سعی دارند جنگ را به داخل خاک روسیه بکشانند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد اوکراینی را در حالی که تلاش داشت به هدفی در استان بلگورود اصابت کند، منهدم کرده و یک پهپاد دیگر را نیز حین ورود به حریم هوایی این منطقه از بین بردند.

این وزارتخانه تاکید کرد که پس از انهدام پهپادهای اوکراینی مهاجم به منطقه بلگورود، هیچ خسارت جانی یا مالی وارد نشده است.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد.

پیش از این، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به حملات تروریستی کی‌یف به خاک کشورش، گفته بود که رتش روسیه باید اهداف غیرمتعارف را داخل اوکراین برای حملات خود انتخاب کند زیرا تأثیر آن قابل توجه‌تر خواهد بود.. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442239

مهمترین اخبار ایران و جهان: