نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 13:09

ادعای اروپا درباره اعمال «تحریم‌های سنگین» علیه ایران

در ادامه حمایت کشورهای اروپایی از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد این اتحادیه «تحریم‌های سنگینی» علیه ایران اعمال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در ادامه حمایت آشکار کشورهای اروپایی از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق خواهد رسید.

این مقام ارشد اروپایی مدعی شد این بسته تحریمی جدید علیه ایران «بسیار سنگین» خواهد بود. وی همچنین اعلام کرد بحث و بررسی مقامات اروپایی درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه همچنان ادامه دارد.

نشست وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه امروز در بروکسل برگزار می‌شود.

پنج‌شنبه گذشته خبرگزاری بلومبرگ از قصد اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در حمایت از اغتشاشات و نیز واکنش به کمک نظامی ادعایی از سوی ایران به روسیه خبر داد. بنا بر گزارش بلومبرگ این تحریم‌ها علیه بیش از ۳۰ فرد و نهاد اعمال خواهد شد.

بلومبرگ به نقل از منابع مطلع گفت که دارایی‌های ۲۱ فرد و نهاد به دلیل آنچه «سرکوب اعتراضات» در ایران نامیده شده مصادره خواهد شد و ۱۰ بند هم به دلیل ارسال ادعایی پهپادها از سوی ایران به روسیه به آن افزوده خواهد شد.

کشورهای غربی مدعی هستند که ایران به نفع عملیات نظامی در اوکراین، به روسیه پهپاد ارسال می‌کند.این در حالی است که مسکو و تهران بارها این اتهامات را رد کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906039

مهمترین اخبار ایران و جهان: