نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 14:31

مکتب حضرت علی (ع) شهیدپرور است

ساری- مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مدح و ذکر حضرت علی (ع) را نعمتی بزرگ دانست و گفت: مکتب حضرت علی (ع) شهیدپرور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی ظهر یکشنبه در محفل شعر وصف امیرالمومنین (ع) ذکر و مدح امیرالمومنین (ع) را نعمتی بزرگ برشمرد و گفت: به تکرار در روایات آمده است که مجلس ذکر علی (ع) عبادت است و حضور در این مجالس مایه تقرب الهی است.

وی با بیان اینکه منبع عظیمی از سخنان، مواضع و فرامین حضرت علی (ع) در کتاب شریف نهج البلاغه گردآوری و مورد دسترس است، افزود: کسی که بسیاری از عاشقان و محبان آن حضرت مسلمان هم نیستند، جرج جرداق، نویسنده بزرگ مسیحیت، خودش عنوان کرد، بیش از ۲۰۰ بار سخنان امیرالمومنین در نهج البلاغه شریف را مطالعه کرده و از آن بهره برده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان مکتب امیرالمومنین را مکتبی شهید پرور عنوان کرد و ادامه داد: امیرالمومنینی که آن جوان، در قلب اروپا عاشق و شیفته و شیدایش می‌شود و به دین اسلام و تشیع می‌پیوندد و در آن کوران حوادث اروپا به نام کمال کورسل در دفاع مقدس به شهادت می‌رسد.

حجت الاسلام شریف تبار به تربیت یافتگان حضرت علی (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: آنهایی که دل خودشان را در معرض تربیت امام علی (ع) قرار داند، شجاعانی می‌شوند که همیشه همچون علی گویای حق هستند و زبان حق در لسان آنها جاری است. ش

وی ادامه داد: مهم آن است که انسان دل و قلب خود را که محل تربیت و پذیرش خوبی‌ها است در معرض استاد بزرگی چون امیرالمومنین علی علیه السلام قرار دهد، مانند آن شخصی که در مقابل معاویه ایستاد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در ادامه به برخی از روایت‌های شجاعانه یاران امام اشاره و بیان کرد: مومنانی که شیعیه و پیرو واقعی آن امام همام هستند، در معرکه‌ها و صحنه‌های مختلف، دست از اهل بیت (ع) و ارزشهای اسلام نمی کشند و در مقابل هجمه‌ها، دشمنی‌ها و کارزارهای مختلف ثابت قدم می‌مانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153239

مهمترین اخبار ایران و جهان: