نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 10:23

مُر قانون حافظ شأن وحرمت زن ایرانی/فتنه دوقطبی سازی ناکام می ماند

گرگان- هنجارشکنی و استمرار بدحجابی برخی زنان سبب صدور بیانیه تبیینی وزارت کشور شده که این امر با حمایت قاطع گلستانی ها و تاکید آنها بر اجرای مُرّ قانون در قبال منادیان ابتذال همراه بوده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: تلاش معاندین و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های گذشته در قالب یک جنگ هیبریدی و ترکیبی منجر به وقوع برخی ناآرامی‌های چند هفته‌ای در تعدادی از شهرهای ایران شد.

اغتشاشاتی که با سعه صدر حاکمیت و هوشیاری قوای سه گانه به ویژه نهادهای امنیتی- اطلاعاتی پایان یافت و اوهام و خیالات باطل دشمنان برای ضربه زدن به امنیت و مانایی جمهوری اسلامی ایران نقش برآب شد.

پس از سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران از این توطئه گسترده دشمن، شیطنت‌ها و تلاش‌های مسموم دشمنان در اشکال و قالب‌های دیگر پدیدار شد که یکی از این شگردها هجمه به مقوله حجاب و عفاف در جامعه است.

پس از اتمام ناآرامی‌ها شاهد رفتارهای زننده و ناهنجار، غیرعرف، خلاف شرع و غیرقانونی تعداد محدودی از زنان و دختران نسبت به مباحث حوزه حجاب و عفاف هستیم، موضوعی که از همان ابتدا با اعتراض طیف گسترده‌ای روبرو شد.

تساهل یا سعه صدر یا کم تفاوتی از سوی متولیان فرهنگ در حوزه عفاف و حجاب و ضابطان و مجریان قضائی نسبت به مقوله بی حجابی سبب شد تا این رویه در روزهای اخیر و با گرم شدن هوا و تغییر پوشش برخی زنان و دختران زننده‌تر نمایان شود و اعتراض همگانی را به دنبال داشته باشد.

مُر قانون حافظ شأن وحرمت زن ایرانی/فتنه دوقطبی سازی ناکام می ماند

استمرار رفتار غیرعرف، غیرقانو نی و غیرشرعی برخی زنان نسبت به حجاب سبب شد تا وزارت کشور روز گذشته با صدور بیانیه‌ای تبیینی درباره حجاب واکنش نشان دهد.

عقب نشینی در اصول دینی نداریم

در بیانیه وزارت کشور تاکید شده است: هیچ گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی انجام نشده و نخواهد شد و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیرقابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

مسأله حجاب یکی از محورهای جنگ شناختی دشمن علیه ایران بوده است در این بیانیه آمده است: مسئله حجاب در سال‌های گذشته یکی از محورهای جنگ شناختی دشمن علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران بوده و طرح‌های شکست خورده‌ای نظیر چهارشنبه‌های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی‌های یواشکی و غیره هرگز نتوانست در اراده بانوان و دختران ایرانی در اعتلای شخصیت معنوی و حفظ هویت زن مسلمان خللی پدید آورد. پروژه‌های برنامه ریزی شده توسط سرویس‌های امنیتی با پیشرانی افرادی معلوم الحال و فاسد العقیده از خارج از کشور در آخرین پرده با شعار عوام فریبانه «زن زندگی آزادی» تلاش کرد اهداف شوم خود را در هاله مقدس زنانه مخفی کند اما پایداری و بصیرت و زمان شناسی ملت بزرگ ایران و خصوصاً دختران و زنان قهرمان آن به همگان اثبات کرد که دشمن همچون گذشته درگیر محاسبات غلط ناشی از عدم اشراف بر عمق دلدادگی همه آحاد مردم و خصوصاً دختران این سرزمین به احکام الهی و اولیا دین است.

برخ ورد قاطع با هنجارشکنان یک مطالبه همگانی است

حجت الاسلام مسلم رضایی از فعالان فرهنگی گرگان به خبرنگار مهر گفت: معاندان و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران به درستی می‌دانند که عامل اصلی قدرت ایران، مردم هستند و مردم ایران با ایمان دینی و اسلامی باعث صلابت و اقتدار جمهوری اسلامی شده‌اند.

وی افزود: امپریالیسم جهانی و جبهه استکبار با شناخت از روحیه و فرهنگ دینی مردمان ایران به دنبال هجمه به ارزش‌های بنیادین جامعه دینی از جمله حجاب هستند تا بتوانند پشتوانه اصلی قدرت جمهوری اسلامی یعنی مردم را از حاکمیت دینی جدا کنند.

رضایی تاکید کرد: آحاد مردم گلستان در کنار نهادهای متولی و مجریان قانونی اجازه نخواهند داد که عده‌ای عامدانه به ملزومات شرعی و دینی کم اعتنایی و بی اعتنایی کنند، برخورد قاطع با هنجارشکنان یک مطالبه همگانی برای پایان دادن به این دسیسه دشمن است.

مُر قانون حافظ شأن وحرمت زن ایرانی/فتنه دوقطبی سازی ناکام می ماند

گرگانی‌ها اجازه بی حرمتی به واجبات شرعی را نمی‌دهند

یک کارشناس فرهنگی هم به خبرنگار مهر گفت: اصلی ترین هدف دشمنان در ناآرامی‌های اخیر کشور توقف روند پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که با هوشیاری و بصیرت همگانی آحاد مردم ناکام ماند.

رمضان خالوحسینی افزود: پس از شکست مطلق دشمنان در موضوع ناآرامی‌ها شاهد فتنه جدیدی از سوی آنها بودیم و آن موضوع تعدی به عفاف و حجاب در جامعه بود.

وی گفت: عفاف و حجاب در اصل چهارم قانون اساسی به صراحت قید شده است، در این اصل تاکید شده که همه قوانین کشور باید بر مبنا و رویکرد اسلامی باشد و مقوله حجاب هم مشمول آن می‌شود لذا برخورد با قانون شکنان باید بی اغماض و چشم پوشی در دستور کار قرار بگیرد.

خالوحسینی گفت: بر اساس مستندات تاریخی مقوله حجاب بین زنان و دختران ایرانی از هزاران سال قبل از ورود اسلام به سرزمین پارس رایج و مقبول بوده و با ورود اسلام شمایل کامل‌تری به خود گرفته است.

این کارشناس فرهنگی افزود: حجاب زن مسلمان بخصوص پس از انقلاب شکوهمند اسلامی نمادی از شخصیت و اعتبار برای ملت مسلمان ایران در میان سایر ملل و کشورهای جهان زبانزد عام و خاص بوده است و حمله و هجمه دشمنان انقلاب اسلامی به مسئله حجاب هم به عنوان تلاشی برای سرنگونی نماد شخصیت و معنویت ملت بزرگ ایران به حساب می‌آید.

مُر قانون حافظ شأن وحرمت زن ایرانی/فتنه دوقطبی سازی ناکام می ماند

وی اظهار کرد: دیار استرآباد حدود چهار هزار شهید نثار انقلاب اسلامی ایران کرده تا آموزه‌های شرعی و اسلامی در این سرزمین رواج داشته باشند، مردم ولایت مدار گرگان اجازه نمی‌دهند که بی حرمتی به واجبات شرعی در معابر و میادین شرعی رایج شود.

ترویج ابتذال رویکرد دشمن است

یکی از فعالان حوزه رسانه گلستان هم معتقد است: دشمنان انقلاب اسلامی بر این باور هستند که پیشرفت‌ها، اقتدار و صلابت فعلی نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون تربیت اسلامی جوانان این مرز بوم توسط مادران ایرانی است؛ جوانانی که در طول هشت سال جنگ تحمیلی با نثار خون خود اجازه ندادند وجبی از خاک میهن به دست اجنبی بیفتد.

علی قاسمعلی گفت: معاندان، منافقان و ایادی استکبار تلاش دارند با تغییر سبک زندگی و به طور خاص ضربه زدن به عفاف و حجاب بنیاد خانواده‌های ایران را متزلزل و نقش آموزه‌های اسلامی را در تربیت و پرورش نوباوگان و کودکان این دیار کمرنگ کنند.

وی ادامه داد: ترویج ابتذال و برهنگی و مخدوش کردن چهره منزه و پاک زن ایرانی از رویکردهای اخیر دشمنان نظام است که با بازوی رسانه‌ای استکبار و البته همراهی برخی عوامل داخلی در چند ماهه اخیر نمایان‌تر شده است.

مُر قانون حافظ شأن وحرمت زن ایرانی/فتنه دوقطبی سازی ناکام می ماند

قاسمعلی گفت: قصور برخی دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضائی کشور در اعمال قوانین و مقررات رسمی کشور و شرع مقدس و همچنین بی انگیزه بودن برخی از مدیران، در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر سبب طولانی شدن فرآیند برخورد با هنجارشکنان و بی حجابان است.

حمایت گلستانی‌ها از بیانیه حجاب

یک زن گلستانی هم به خبرنگار مهر گفت: مردم شهیدپرور و ولایی گلستان ضمن حمایت قاطع از بیانیه تبیینی اخیر وزارت کشور در خصوص حجاب، خواستار اجرای قاطع قانون در خصوص معدود افراد هنجار شکن در خصوص حجاب هستند.

فاطمه زنگانه افزود: دسیسه اخیر دشمنان برای ترویج بی بندو باری در بین زنان و دختران این سرزمین موضوع جدیدی نیست و سابقه تاریخی فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به موضوع توطئه رضاخانی و موضوع کشف حجاب در حدود ۸۰ سال پیش اشاره کرد.

زنگانه تاکید کرد: مادران و دختران نجیب و منزه گلستانی در کنار فرزندان غیور خود در دستگاه‌های متولی حجاب و عفاف اجازه نخواهند داد آموزه‌های شرعی و دینی اسلامی متزلزل شود.

به گزارش مهر، آحاد مردم گلستان ضمن اصرار و تاکید بر رعایت حجاب اسلامی در معابر و اماکن عمومی از دستگاه‌های متولی انتظار دارند که با هنجارشکنان و منادیان ابتذال برخورد قانونی کرده و اجازه ندهند هویت و حرمت دختران ایران اسلامی آسیب ببیند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1120483

مهمترین اخبار ایران و جهان: