نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 13:33

آغاز فعالیت 200 کارخانه جدید با هزینه ۷.۸ همت در آذربایجان شرقی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر این که آذربایجان شرقی در راه اندازی واحدهای جدید ایجادی رتبه سوم کشور را در اختیار دارد، گفت: طی 9 ماهه گذشته و بر اساس پروانه های بهره برداری صادره ایجادی، 200 کارخانه جدید فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با هزینه ۷.۸ همت (هزار میلیارد تومان) بنا نهاده شده و زمینه اشتغال دو هزار و ۷۰۰ نفر نیروی کار جدید را فراهم آورده است.

وی ادامه داد: بیشترین واحدهای تولیدی جدید مربوط به گروه های صنعتی لاستیک و پلاستیک، غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و غیره است.

عظمایی همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی کارخانه های جدید در سطح استان گفت: بیشترین واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده ایجادی در تبریز، شبستر، آذرشهر و بستان‌آباد است.

مدیر کل صمت استان همچنین به رتبه سوم استان در راه اندازی طرح های توسعه ای نیز اشاره کرد و افزود: ۱۹۰ طرح توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری حدود هشت همت (هزار میلیارد تومان) و افزایش اشتغال حدود شش هزار نفر در استان راه‌اندازی شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617783

مهمترین اخبار ایران و جهان: