نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 18:46

آغاز بازرسی‌ها از بنگاه‌های املاک سطح خراسان‌شمالی

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی از بازرسی ۶۳۴ بنگاه املاک در کل شهرهای استان خراسان‌شمالی در دور اول گشت‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی، سیدعلی میرکریمی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان اظهارکرد: باهرگونه سوداگری مسکن از طریق املاکی‌های غیرمجاز مقابله خواهیم کرد و این مساله یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم بوده و پایش و کنترل ماهانه این موضوع در دستور کار ادارات راه‌وشهرسازی سراسر کشور است.

وی گفت: یک‌هزار و ۸۷۷ بنگاه در کل شهرهای خراسان‌شمالی وجود دارد که در دور اول گشت‌ها از ۶۳۴ بنگاه بازرسی انجام شد و از این تعداد ۱۵۹ بنگاه تشکیل پرونده قضایی صورت گرفت و به مراجع قضایی معرفی شد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی افزود: ۱۲ بنگاه در خراسان‌شمالی به دلیل نداشتن پروانه کسب پلمب شدند و برای ۱۰۳ بنگاه نیز اخطار صادر گردید.

وی تصریح کرد: امروز ششم دی‌ماه سال جاری نیز با حضور قاضی تعزیرات حکومتی، نمایندگان اداره کل راه‌وشهرسازی، اتاق اصناف، اتحادیه مشاورین املاک، اولین گشت از دور مرحله دوم گشت مشترک تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات از مشاورین املاک شهر بجنورد انجام شد و از ۷ بنگاه در محدوده گلستان شهر بازدید به‌عمل آمد.

میرکریمی در خصوص تخلفات بنگاه‌های املاک اظهار داشت: بیشترین تخلفات در این صنف نداشتن پروانه کسب، عدم درج نرخ نامه، گران‌فروشی در اخذ کمیسیون و استفاده از اجاره نامه‌های دستی و نگرفتن کد رهگیری است.

وی افزود: خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است و در بازدیدهایی که انجام می‌شود به تک تک بنگاه این قضیه گوشزد خواهد شد و به محض اینکه بنگاهی در این خصوص تخلف کند به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618239

مهمترین اخبار ایران و جهان: