نیوز سیتی!
23 آبان 1402 - 09:14

روکش حفاظتی در 200 کیلومتر از محور‌های فارس اجرا شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از اجرای 200کیلومتر روکش« اسلاری» سیل در محورهای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، علیرضا راستیار در حاشیه بازدید از پروژه - های راهداری استان گفت : روکش حفاظتی اسلاری سیل بیش از 200 کیلومتر از محورهای استان با اعتباری بـالغ بر 255 میلیارد تومان طی یکسال گذشته انجام شد است.

راستیار افزود : محورهای شیراز - سعادت‌شهر، آباده - ایزد‌خواست، بوانات - هرات، ارسنـجان - سعات‌شهر، جهرم - شیراز و محور آسپاس - سه‌راهی امامزاده اسماعیل از جمله محور‌های استان هستند که عملیات روکش آسفالت حفاظتی در آن انجام شده است.

وی ادامه داد نگهداری راه شامل مجموعه فعالیت هایی از قبیل نگهداری ،روسـازی شـانه‌ها، شیب‌ها، و دیگر ابنیه فنی در حدی است که راه را به شرایط اولیه ساخت آن نزدیـک می کند.

راستیار خاطر نشان ساخـت راه ها از جملـه سرمایه های عمده ملی هر کشور محسوب میشوند و بر اساس معیارهای بین المللی اعتـباری که بـه امرنگهداری راهها تعلق میگیرد معادل ۲ تا ۶ درصد ارزش روز راهها میباشد که این درصد بـر حسب عمر مفید راه معین می گردد.

وی در پایان گفت: بنابراین با توجه به محدودیتهای منابع باید با صـرف هزینه کمتـر سعی در حفظ و نگهداری وضعیت راههای موجود و بهسازی آن ها نمود. که یکی از روش‌هـای نگهداری وضعیت راه‌ها، اجرای انواع روش‌های حفاظتی می‌باشد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1571139

مهمترین اخبار ایران و جهان: