نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 14:58

تداوم ناکامی جمهوری‌خواهان در انتخاب رئیس مجلس نمایندگان

سه دوره رای گیری بی‌نتیجه برای ریاست «جیم جردن» نماینده جمهوری‌خواه مورد تایید ترامپ بر مجلس نمایندگان آمریکا، در نهایت منجر به برکناری وی از نامزدی برای این سمت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجلس نمایندگان آمریکا همچنان درگیر نبرد برای انتخاب فردی به عنوان رئیس مجلس است و جمهوری‌خواهان هنوز هم نتوانسته‌اند بر سر انتخاب فردی به عنوان جایگزین «کوین مک‌کارتی» رئیس سابق این مجلس به توافق برسند. 

به گزارش «سی‌ان‌ان»، با گذشت بیش از دو هفته از زمان برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، این مجلس هنوز هم بدون رئیس باقی مانده و تاکنون هیچ توافقی بین جمهوری‌خواهان برای انتخاب فرد دیگری به سمت ریاست مجلس صورت نگرفته است. 

پس از آنکه «جیم جردن» به عنوان یکی از نامزدهای پیشنهادی جهت ریاست مجلس نمایندگان نتوانست در جریان سه دوره رای‌گیری، آرای کافی برای پذیرش این سمت را به دست آورد، جستجوها و تلاش‌ها برای معرفی نامزد جدیدی از سوی حزب جمهوری‌خواه افزایش پیدا کرده است.  

تحت تاثیر تشدید اختلاف نظرات بین آرای نمایندگان این مجلس، ناامیدی‌ها و اختلافات بین اعضای مجلس تشدید شده و حتی این سوال در ذهن بسیاری از نمایندگان ایجاد شده است که آیا اصلا امکان اینکه نامزدی بتواند ۲۱۷ رای لازم و مورد نیاز را برای برنده شدن و پیروزی نهایی در مجلس نمایندگان کسب کند، وجود دارد. 

به گزارش سی‌ان‌ان، در چنین شرایطی مجلس نمایندگان آمریکا عملا کارایی خود را از دست داده و به اعتقاد بسیاری فلج شده است. جمهوری‌خواهان هنوز در تلاش هستند تا در مورد یک نامزد جهت ریاست مجلس با یکدیگر متحد شوند. با این حال مجلس نمایندگان آمریکا در بحبوحه تعطیلی احتمالی دولت در ماه آینده و تشدید درگیری‌ها در خارج از کشور عملا تمام قدرت اجرایی و نفوذ خود را از دست داده است. 

طبق این گزارش، انتظار می‌رود تا دوشنبه، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان نامزدهای بیشتری را برای ورود به این رقابت جهت رای‌گیری معرفی و مورد بررسی قرار دهد. رویارویی بر سر کرسی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا اوایل این ماه آغاز شد زمانی که گروهی از محافظه‌کاران تندرو در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ سیاسی آمریکا به برکناری کوین مک‌کارتی رای دادند. 

پس از برکناری وی از ریاست مجلس نمایندگان، بحث نامزدی «استیو اسکالیس» نماینده ایالت لوئیزیانا مطرح شد که در نهایت انتخاب وی هم با شکست مواجه شد. روز جمعه نیز جمهوری خواهان نامزد پیشنهادی دیگر خود «جیم جردن» را که در جریان سه رای گیری ناکام مانده، از رقابت خارج کردند و این نماینده جمهوری خواه ایالت اوهایو نتوانست آرای لازم جهت ریاست مجلس نمایندگان را کسب کند. 

«تام ایمر»از ایالت مینه سوتا، «کوین هرن» از ایالت اوکلاهاما، «جک برگمن» از ایالت میشیگان، «آستین اسکات» از ایالت جورجیا، «بایرون دونالدز» از ایالت فلوریدا و «مایک جانسون» از ایالت لوئیزیانا برخی دیگر از نمایندگان پیشنهادی جهت انتخاب برای ریاست مجلس نمایندگان از سوی جمهوری خواهان هستند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546439

مهمترین اخبار ایران و جهان: