نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 07:20

کشت گیاهان دارویی در دیم‌زارهای کم‌بازده کشور توسعه خواهد یافت

مدیرکل دفتر مرتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: هماهنگی‌های لازم با اعضای شورای راهبردی گیاهان دارویی برای کشت و توسعه گونه‌های گیاهان دارویی در معرض خطر در دیم‌زارهای کم‌بازده انجام شده است‌‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل، ترحم بهزاد اظهار کرد: شناسایی دیم‌زارهای کم‌بازده کشور یکی از سیاست‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است و بر همین اساس توسعه کشت گیاهان دارویی در این دیم‌زارها مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت دیم‌زارها در سطح کشور هماهنگی‌های لازم با اعضای شورای راهبردی گیاهان دارویی صورت گرفته تا گونه‌های گیاهان دارویی در معرض خطر، تهدید و انقراض را در دیم‌زارهای کم‌بازده توسعه دهیم.

مدیرکل دفتر مرتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم کم‌بازده به خاطر عملکرد پایین دیم‌زارها می‌تواند برای مردم درآمدزایی خوبی به همراه داشته و همچنین باعث ساماندهی دام در عرصه‌ها شود.

بهزاد گفت: تحقق این مهم افزون بر آن موجب تغییر بهبود معیشت بهره‌برداران شده که ادامه این روند به تقویت و افزایش پوشش گیاهی در کشور منجر خواهد شد.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604439

مهمترین اخبار ایران و جهان: