نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 19:53

هشدار بارش برف و احتمال انسداد محورهای کوهستانی مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار بارش باران و برف در ارتفاعات، گفت: هم‌استانی‌ها از انجام سفرهای برون شهری و غیرضروری پرهیز کنند.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: باتوجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران احتمال انسداد محورهای کوهستانی و ریزش سنگ در جاده‌‌ها وجود دارد.

وی افزود: باتوجه به بارش برف احتمال انسداد محورهای کوهستانی کندوان، هراز، سوادکوه و کیاسر وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه از امشب تا فردا شاهد فعالیت این سامانه بارشی در استان هستیم، اضافه کرد: تشدید فعالیت این سامانه بارشی امشب در نواحی غربی و فردا در نواحی مرکز و شرق استان ادامه خواهد داشت.

محمدی با هشدار بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی معابر سطح استان، تصریح کرد: ریزش سنگ در محورهای کوهستانی هراز و کندوان، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای در سطح استان متصور است.

وی با اعلام اینکه تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند، تصریح کرد:افراد از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تاکید بر اینکه هم‌استانی‌ها از انجام سفرهای برون شهری و غیرضروری پرهیز کنند، تصریح کرد: تنظیم دمای مناسب و مدیریت بهینه مصرف گاز مورد تاکید است تا شهروندان مشکل افت یا قطع گاز مواجه نشوند.

محمدی با تاکید بر تجهیز خودروها به ادوات زمستانی مثل زنجیرچرخ، خاطرنشان کرد: کوهنوردان و طبیعت‌گردان از صعود به ارتفاعات و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در محورهای کوهستانی و هنگام شب علاوه بر رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیرها با احتیاط کامل تردد کنند، گفت: دامداران دام‌های خود را به مناطق امن هدایت کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604183

مهمترین اخبار ایران و جهان: