نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 10:41

وزیر راه: شرایط را برای سفری راحت فراهم می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در مردم در تعطیلات نوروزی بدون مشکل سفر کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در آیین بهره برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح و ایمن سازی نقاط جاده ای، گفت: ما سعی دارین در ایام تعطیلات شرایطی را به شکلی فراهم کنیم که شهروندان حین سفر با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در برخی پروژه‌ها با کمبود اعتبارات مواجه باشیم، اضافه کرد: در خصوص رفع کسری منبع روش‌هایی داریم که ارائه می‌شود تا با یک همت بزرگ و متعالی بتوان نقاط حادثه خیز را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم در همین دولت دیگر شاهد وجود نقاط حادثه خیز نباشیم، یادآور شد: در این میان به صورت جهادی اقدام خواهیم کرد.

این مقام مسؤول در بخش دیگری با اشاره به اینکه فوت یک‌نفر در راه‌ها برای ما آمار بالایی است، اضافه کرد: ما به عنوان دولت وظیفه داریم تمام این نقاط را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید روش‌های نوین را بکارگیری کنیم تا تخلفاتی همچون سرعت زیاد هم نتواند حادثه ساز باشد، ادامه داد: این امر طی همکاری با پلیس راه انجام خواهد شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه این نقاط حادثه خیز در لحظه مورد استفاده قرار گرفته است و منتظر افتتاحیه نمی‌مانیم، تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تکلیف راهداری ما بر این است که تمام نقاط شناسایی شود و مسئله تحت عنوان رفع نقاط پر خطر اجرایی شود.

وزیر راه در بخش دیگری با اشاره به اینکه برخی از پروژه ها منابع کمتری می‌خواهد و برخی بیشتر، اضافه کرد: اولویت بندی انجام شود تا پروژ‌ه‌هایی که سریع‌تر به نتیجه می‌رسد اجرا شود.

بذرپاش به شناسایی ۸۷۷ پروژه پرخطر اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه‌ها با هر صرف هزینه‌ و اعتباری باید تا پایان عمر دولت سیزدهم به پایان برسد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه امروز ۱۰ استان پروژه راه خود را به بهره برداری می‌رساند، ادامه داد: پروژه البرز از جمله پر ترافیک ترین راه‌های کشور است که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ پروژه کنارگذر شمالی را به پایان برسانیم تا بخشی از ترافیک راه‌های مواصلاتی البرز کاهش یابد.

بذرپاش با اشاره به اینکه باید حداکثر کار را برای مردمی که در این منطقه ساکن هستند بکار بگیریم، یادآور شد: بهره برداری از این پروژه هم وقت مردم و هم سوخت و دیگر موارد را کنترل می‌کند، از طرفی دیگر البرز مردمی صبور و جهادی دارد که از نمایندگان دولت در استان می‌خواهیم گره بزرگ ترافیکی را رفع کنند‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1071283

مهمترین اخبار ایران و جهان: