نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 17:09

طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه‌های ملی در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه‌های ملی همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی در اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلیزاده بعداز ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از آماده‌باش یگان حفاظت منابع طبیعی در ایام عید نوروز خبر داد و اظهار کرد: طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه‌های ملی همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی در اردبیل اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عرصه‌های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، گفت: به منظور تدابیر اجرایی حفاظتی، این طرح با رویکرد پیشگیرانه در سطح استان اردبیل به مرحله اجرا درآمده و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمامی امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه‌های ملی برخورد قانونی خواهند داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به تقویت گشت‌های حفاظتی و تشدید نظارت و پایش دقیق اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی تأکید کرد و ادامه داد: به منظور جلوگیری از اقدامات احتمالی از سوی افراد سودجو و فرصت طلب در ایام تعطیلات نوروز، موضوع صیانت و حفاظت از اراضی منابع طبیعی به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت منابع طبیعی قرار دارد و با خاطیان و متعرضان به انفال به شدت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

قلی‌زاده افزود: از عموم مردم تقاضا داریم با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل‌ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند.

وی ضمن تاکید بر پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه‌های طبیعی، بیان کرد: علاقمندان به طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی موضوع را از طریق شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1099239

مهمترین اخبار ایران و جهان: