نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 14:25

خطر ریزش بهمن در گردنه چری و شاه‌منصوری

شهرکرد_مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: گردنه چری و شاه‌منصوری به دلیل ریزش شدید بهمن و خطر ریزش احتمالی دوباره در حال حاضر بازگشایی نشده است.

خسرو کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کلیه محورهای روستایی بجز محور شیخ‌علیخان، روستای توف سفید، محور سرآقاسید، خویه و بیراهگان که در منطقه موگویی قرار دارند بازگشایی شده‌اند، این در حالی است که بحث پاکسازی‌ها هنوز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طی امروز و فردا پاکسازی‌ها انجام می‌شود تصریح کرد: گردنه چری و شاه‌منصوری به دلیل ریزش شدید بهمن و خطر ریزش احتمالی دوباره در حال حاضر بازگشایی نشده است.

کیانی ادامه داد: با توجه به اینکه حضور نیروهای راهداری در این گردنه‌ها با خطراتی مواجه است فعلاً بازگشایی با کندی پیش می‌رود و به محض اینکه خطرات احتمالی رفع شود اقدامات در این زمینه آغاز می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در بخش بازفت تمامی محورها از سمت تاراز باز هستند و از بخش صمصامی هم جاهایی که مراکز جمعیتی است ارتباط برقرار شده است.

کیانی مشکل اساسی برای امدادرسانی به مردم کوهرنگ را بازگشایی محورهای مواصلاتی عنوان و افزود: کمک‌رسانی در بحث بازگشایی معابر روستایی و کمک نیروهای جهادی برای برف‌روبی منازل مسکونی در حال انجام است و از امروز امدادرسانی به مکان‌هایی که بازگشایی شده‌اند آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: وضعیت در چلگرد نیز که کمک‌رسانی از چند روز پیش آغاز شده بود در حال عادی شدن است اما هنوز مشکلاتی نیز وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل حجم بالای بارش در شهرستان کوهرنگ ممکن است از این پس ممکن است شاهد رانش‌ها و ریزش‌هایی باشیم و باید مراقب تبعات این موضوع باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044483

مهمترین اخبار ایران و جهان: