نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 16:06

کتاب «آقا سعید» به کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه آمد

کرمانشاه- مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: کتاب «آقا سعید» به کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه آمد.

معصومه حسنی خونسار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کتاب «آقا سعید» یک پژوهش ده ساله به همت حجت الاسلام محمدمهدی همتی تازه‌ترین اثر درباره زندگی شهید سیدمحمدسعید جعفری است که به عنوان یکی از تازه‌های کتاب در کتابخانه های عمومی شهر کرمانشاه برای بهره برداری اعضا تهیه و آماده سازی شده است.

وی افزود: این کتاب در کتابخانه های عمومی امیرکبیر، استاد بهزاد، شهید بهشتی، شهید مطهری، علامه طباطبایی و امام علی (ع) و خاتم الانبیا ثبت شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: شهید جعفری شهید شاخص استان کرمانشاه است و پیش از این همایش بزرگداشت و معرفی آثار این شهید پیشرو توسط اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار شد و در نظر است نشست تحلیل و بررسی کتاب «آقا سعید» در دهه فجر برگزار شود.

حسنی خونسار بیان کرد: در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به کرمانشاه در مهر ۱۳۹۰ ایشان سه بار به شهید جعفری اشاره کردند و در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه فرمودند اولین گروه‌هایی که برای دفاع در مقابل ضدانقلاب بسیج شدند از همان‌ها جز شهدای نام‌آور کرمانشاه‌اند و روز بعد در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران کرمانشاه ایشان را شهید پیشرو و پیشتاز توصیف کردند.

وی ادامه داد: روز سوم با اشاره به سخنان دو روز گذشته در دیدار بسیجیان استان دوباره فرمودند یک ماه بعد از انقلاب انسان می‌دید این حرکت‌های خودجوش مردمی، این جوان‌ها، از همین کرمانشاه دارند حرکت می‌کنند.

گفتنی است، در مقدمه کتاب «آقا سعید» نویسنده درباره اهمیت سخنان رهبر انقلاب درباره ایشان نوشته است «اشاره مکرر به شهید سیدمحمدسعید جعفری، برای کرمانشاهی‌ها معنایی متفاوت داشت، معنایی بیش از تجلیل رهبر انقلاب از یکی از شهدای شاخص استان کرمانشاه آقا سعید تنها سی‌وشش روز پس از آغاز جنگ تحمیلی به شهادت رسید اما عرصه فعالیت‌هایش قبل و بعد از انقلاب چندان گسترده بود و چنان بر فضای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی کرمانشاه اثر گذاشت که حتی با گذشت چهل سال از شهادتش همچنان در یک سو طرف‌دارانی جدی و در سوی دیگر مخالفانی سرسخت دارد و چنین شد که تصمیم گرفتیم برای شناخت و سپس معرفی او تلاشی آغاز کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 950283

مهمترین اخبار ایران و جهان: