نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 14:06

برقراری ۱۹۲۶ مورد بیمه بیکاری در استان همدان

همدان- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان طی ۱۰ ماهه سالجاری، تعداد ۱۹۲۶ مورد مقرری بیمه بیکاری برقرار شده و تعداد اشتغال مجدد مقرری بگیران در این مدت نیز برابر ۹۱۱ مورد بوده است.

یوسف شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر از کاهش ۵۶ درصدی در زمان‌های رسیدگی در هیأت‌های تشخیص نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در مدت مذکور، بالغ بر ۵۱۳۹ دادخواست به ادارات تابعه این اداره کل ارسال و بالغ بر ۵۱۰۷ رای از سوی هیأت‌های تشخیص مستقر در ادارات تابعه این اداره کل صادر شده است.

وی یادآور شد: در مدت اشاره شده ۱۵۴۵ دادخواست تجدید نظر مطرح و از سوی هیأت‌های حل اختلاف ۱۲۲۷ رای صادر شده که در مجموع ۱۸ درصد از آرا صادر شده سازشی بوده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: در استان همدان، تعداد ۱۷ هیأت تشخیص و ۷ هیأت حل اختلاف در امر رسیدگی به پرونده‌ها به حل و فصل اختلاف کارفرمایان و کارگران می‌پردازند.

شعبانی با بیان اینکه در استان همدان تعداد ۲۰ بازرس کار در ۹ شهرستان فعالیت دارند؛ افزود: در مدت یاد شده، تعداد ۴۲۳۹ بازرسی ادواری و بالغ بر ۳۴۶۹ بازرسی موردی از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان انجام شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان اعلام کرد: تعداد حوادث منجر به فوت در مدت فوق نیز ۱۰ مورد بوده که نسبت مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

شعبانی افزود: تعداد ۱۷۸۳ درخواست فردی شامل ۷۶۶۸ عنوان شغلی از ۶۰۶۳ کارگاه نیز در استان همدان ارسال شده که پس از بررسی در کمیته، تعداد ۱۵۲۶ درخواست بالغ بر ۶۰۸۲ عنوان شغلی از ۵۶۲۴ کارگاه مورد تأیید قرار گرفته است.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود، تعداد کل مقرری بگیران استان را ۱۸۸۵ نفر اعلام کرد و افزود: طی ۱۰ ماهه سالجاری، تعداد ۱۹۲۶ مورد مقرری بیمه بیکاری برقرار شده و تعداد اشتغال مجدد مقرری بگیران در این مدت نیز برابر ۹۱۱ مورد بوده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: طی ۱۰ ماهه امسال، در مجموع تعداد ۹۰ تشکل کارگری، کارفرمایی در سطح واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی مشمول قانون کار استان تشکیل (تأسیس یا تجدید انتخابات) شده که ازاین میان ۴۳ مورد آن، تأسیس تشکل، به شرح ۳۲ نماینده کارگران: ۴ مورد شورای اسلامی کار، ۲ مورد انجمن صنفی کارگری و ۵ مورد انجمن صنفی کارفرمایی و ۴۷ مورد تجدید انتخابات انواع تشکل‌ها است.

شعبانی در پایان گفتگو افزود: سال ۱۴۰۱ از حیث تأسیس انجمن صنفی کارگری عملکرد اداره کل ۱۰۰ درصد، تأسیس شوراها ۱۳۳ درصد و نماینده کارگران ۲۷۰ درصد رشد داشته و تجدید انتخابات ۱۴۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1027667

مهمترین اخبار ایران و جهان: