نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 14:23

سالم ترین آزمون های سراسر کشور در دو سال گذشته انجام شده است

رئیس مرکز حراست وزارت علوم تاکید کرد: ما رسما اعلام می کنیم که سالم ترین، پاک ترین، مقتدرترین، با صلابت ترین و مدبرانه ترین آزمون های سراسر کشور در دو سال گذشته انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر فامیل کریمی در نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در محل پژوهشگاه شیمی افزود: آزمون های سراسری یک امر امنیت ملی قلمداد می شود و در مباحث امنیت ملی تاثیرپذیری و تاثیرگذاری در داخل و خارج از کشور بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه موضوع کنکور سراسری یک پروژه مهم است که رعایت حق مردم در آن اهمیت دارد، گفت: تقاضای ما این است که این امر ملی را با یک اراده عمومی و اعتماد عمومی اجرا کنیم و خدشه به آن خدشه به یک واحد خانواده محسوب می شود.

فامیل کریمی اظهار داشت: حاکمیت بر پیشبرد این پروژه با بهترین شیوه تاکید دارد و دشمن هم به دنبال این است که اراده عمومی را مختل کند و حتی با اتفاقی که نیافتده هم قصد دارد که به اعتماد عمومی خدشه وارد کند.

وی با اشاره به نقش حراست و حفاظت در حفاظت از امنیت آزمون سراسری یادآور شد: ما روندها را رصد می کنیم و پروژه کنکور سراسری را از زمان قرنطینه، طراحی سئوال، چاپ سئوال محکم و مطمئن پیش بردیم. روزنه ای برای نفوذ به فونداسیون پروژه کنکور وجود ندارد. حوزه های نظارتی و حفاظتی هم از زمان خروج سئوال از مخزن اصلی تا ورود به مخزن فرعی تمام توان خود را بکار می گیرند.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم خاطرنشان کرد: سخن گزافی نیست که معتقد بر این هستیم که سازه های سوار بر این بنای مستحکم کنکور پاسخگوی حملات بی امان معاندان، معلوم الحال و مریض الحال است. تمامی سازه های حفاظتی کنکور بر اجرای ۱۰۰ درصدی پروتکل های حفاظتی و امنیتی تاکید دارند.

وی تاکید کرد: تمام افرادی که در حوزه های اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری فعالیت می کنند آموزش دیده اند و این اطمینان وجود دارد که از بنای مستحکم کنکور حفاظت کند.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم گفت: اگر متعهدانه به موضوع وارد شدیم حتی یک خدشه هم وارد شدنی نیست. وزیر علوم در دو سال گذشته تاکید کرده است هر آنچه می خواهید پای کار بیاورید و تمام حوزه وزارت علوم را بسیج کنید تا روزی که آزمون برگزار می شود و بعد از آزمون اگر خدشه ای به آن وارد شود، من آن را نمی پذیرم.

فامیل کریمی خاطرنشان کرد: ما رسما اعلام می کنیم که سالم ترین، پاک ترین، مقتدرترین، با صلابت ترین و مدبرانه ترین آزمون های سراسر کشور در دو سال گذشته انجام شده است و امسال هم کارآمدتر آزمون را برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: تمام توان و امکانات حراست را برای برگزاری آزمون سراسری بکارمی گیریم. حتی لایه های دوم و سوم حفاظت را هم فعال کرده ایم که در نتیجه آن افراد را قبل از اینکه ورود کنند به تقلب، مچ شان گرفته شد، دلیل بر این هم افزایی و تمرکز بین همه بخش ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1237723

مهمترین اخبار ایران و جهان: