نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 10:45

چالش‌های سواد آموزی البرز احصا شود

کرج- نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: چالش های سواد آموزی در این استان با نگاه کارشناسی احصا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی شامگاه شنبه در دیدار با معاونان سواد آموزی و پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در خانه ملت افزود: یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تدبیر امام خمینی (ره) نهضت سوادآموزی در کشور تشکیل شد و در حال حاضر ریشه کنی بی سوادی یکی از دغدغه‌های مهم و اولویت دار مسئولان کشور است.

وی با اشاره به اینکه سازمان نهضت سواد آموزی در راستای پیام تاریخی حضرت امام برای آموزش همگانی وارد عمل شده است، خاطرنشان کرد: این سازمان در کنار سواد آموزی مهارت‌های اجتماعی و حقوق شهروندی را به سواد آموزان ارائه می‌دهد و در دهه اخیر با وحدت بین نهضت سواد آموزی با آموزش و پرورش آموزش بزرگسالان وارد مرحله جدی تری شده است.

وی بیان داشت: مهمترین چالش در حوزه سوادآموزی عرضه محوری و کمبود تقاضای آن است تا جایی که افراد بی‌سواد انگیزه و احساس نیاز به شرکت در دوره‌های سوادآموزی را پیدا نمی‌کنند.

عباسی تصریح کرد: مهمترین چالش در حوزه سوادآموزی عرضه محوری و کمبود تقاضای آن است تا جایی که افراد بی‌سواد انگیزه و احساس نیاز به شرکت در دوره‌های سوادآموزی را پیدا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع سوادآموزی در رشد فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی و سمن‌ها برای شناسایی و جذب بی‌سوادان و فرهنگ‌سازی در بین گروه‌های هدف با آموزش و پرورش همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروزی سواد تعریف نوینی به خود گرفته، افزود: امروز باسواد به فردی گفته می‌شود که توانایی ایجاد تغییر در زندگی خود را داشته باشد یعنی شخصی با سواد تلقی می‌شود که بتواند با استفاده از آموخته‌های خود تغییری در زندگی ایجاد کند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: سوادآموزی در واقع فرصت دومی است در راستای عدالت آموزشی برای افرادی که فرصت نخست آموزش را از دست داده‌اند تا جایی که هر قدر مردم جامعه از آموزش بیشتر و با کیفیت‌تری برخوردار باشند هزینه اجتماعی از قبیل سرقت، جرم و جنایت نیز کاهش می‌یابد.

وی گفت: دلایل بی سوادی در البرز باید مورد بررسی قرار گیرد و لازمه این امر مهم مردمی شدن آن است که ضرورت دارد برای جذب سواد آموزان در کلاس‌های نهضت سواد آموزی بسته‌های تشویقی ویژه استان تدوین شود.

عباسی تاکید کرد: رفع عقب ماندگی‌های استان البرز در تمام بخش‌ها نیازمند کار جهادی و تلاش مضاعف است.

در این دیدار، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش البرزبه بیان مشکلات و نیازهای استان در حوزه سواد آموزی پرداخت و خواستار حمایت مسئولان و گروه‌های جهادی در راستای شناسایی، جذب و آموزش افراد بی سواد در استان شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 932023

مهمترین اخبار ایران و جهان: