نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 14:51

ادامه ثبت‌نام جاماندگان از ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از ادامه ثبت‌نام جاماندگان از ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، روزبه باقرپور رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امتحانات داوطلبان و دانش‌آموزانی که قصد ترمیم نمره یا ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور سراسری دارند، همزمان با تقویم آموزشی امتحانات دانش‌آموزان عادی برگزار می‌شود.

وی افزود: بسیاری از داوطلبانی که قصد ترمیم نمره دارند، ثبت‌نام کرده‌اند و هر چند مهلت به پایان رسیده است اما ثبت‌نام داوطلبانی که موفق نشده‌اند در مهلت مقرر اقدام کنند، همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: داوطلبانی که نمره مناسب در برخی دروس نداشته‌اند برای دریافت درصد خوب در کنکور می‌توانند ترمیم نمره انجام دهند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، داوطلبانی که می‌خواهند در رشته‌ای متفاوت از رشته اصلی خود در کنکور سراسری آزمون دهند باید سابقه تحصیلی ایجاد کنند؛ به عنوان مثال داوطلب کار و دانشی که قصد دارد در آزمون سراسری تجربی شرکت کند باید برای درس‌های زیست، شیمی، فیزیک یا هر درسی که پاس نکرده است، سابقه تحصیلی ایجاد کند.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1151323

مهمترین اخبار ایران و جهان: