نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 20:14

مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مؤلفه‌های تحقق شعار سال است

اصفهان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یکی از مولفه‌های تحقق شعار سال ( مهار تورم- رشد تولید) دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا جانثاری عصر پنجشنبه در یکصد و چهلمین نشست اعضای اصلی کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مؤلفه‌های مؤثر و مهم در تحقق شعار سال است، اظهار داشت؛ از همه دستگاه‌های مسئول خواستاریم با محوریت دبیرخانه کمیسیون، برنامه‌های عملیاتی و اجرایی مورد نظر خود را ارائه و مجدانه برای پیگیری تحقق آن تلاش کنند.

وی پس از ارائه گزارش دستگاه‌های استانی در حوزه‌های مرتبط با پیشگیری و مقابله با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم یدکی و لوازم خانگی، بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از اولویت‌های سال جاری در استان تأکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان توجه به مقوله فرهنگ مصرف کالای ایرانی را ضروری دانست و گفت: در این راستا باید دستگاه‌های فرهنگی استان با اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم به منظور عدم خرید کالای خارجی و قاچاق، مردم را به سوی توجه به مقوله حمایت از تولید داخلی هدایت کنند.

به گزارش مهر در این جلسه اعلام شد در سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ پرونده در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده و ۹۷ درصد آنها منجر به محکومیت متخلفین شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1118323

مهمترین اخبار ایران و جهان: