نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 15:53

مواجه شدن با بحران‌ها و دشمنی‌ها تفکر و اندیشه نیاز دارد

یزد- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تفکر ضروری ترین ابزاری است که امروز در ممواجه با دشمنی دشمنان و بحران‌ها به آن نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: انسان‌های عاقل می دانند که دشمنان می خواهند افراد را از مسیر اسلام واقعی غافل کنند و آنها را از پیشرفت دور نگه دارند تا بواسطه این عقب ماندگی و غفلت، خودشان بتوانند بر دنیا حکومت کنند.

ناصری ادامه داد: آنها از مسیر بیچاره شدن کشورها و عقب ماندن جوامع، پیشرفت می کنند همچنانکه می بینیم فرانسه و انگلیس پیشینه قابل توجهی نداشتند یا آمریکا که ۲۰۰ سال است ایجاد شده اما اینها با چپاول سایر کشورها و استفاده از منابع آنها، به انگلیس و فرانسه و آمریکای امروز تبدیل شده اند.

وی با اشاره به آثار حرکت امام حسین (ع)، عنوان کرد: از آنجا که دشمنان امام حسین (ع) مسئله اسلام و دین را به سخره گرفته بودند و بر اساس سلیقه های اموی اسلام را تفسیر می کردند و اسلام مدنظر آنها شرایط خاص نداشت و همواره همراه حاکمان و ظالمان بود.

ناصری عنوان کرد: آنها امام حسین (ع) را به شهادت رساندند و استدلال آنها این بود که از یزید خروج کرده و یزید نیز فردی فاسد و فاسق بود و چنین فردی را حاکم حکومت اسلامی کردند و مردم نیز قبول کردند.

وی تصریح کرد: حرکت امام حسین (ع)، اسلام اموی و اسلام پادشاهی که امام راحل از آن به عنوان اسلام آمریکایی یاد می کردند را زدایش کرد.

خطیب جمعه یزد اظهار داشت: در آن زمان خفقان شدیدی حاکم بود که هیچکس جرأت نمی کرد در مقابل امرا و حاکمان بایستد یا با آنها مخالفت کند اما امام حسین (ع) این تابو را شکست.

وی گفت: ما این اتفاق را در انقلاب خود نیز رقم زدیم و در مقابل حرف‌هایی که قرن ها به ما تحمیل کرده بودند، ایستادیم و امروز با پیشرفت ملت ایران و با تأسی به مکتب امام حسین (ع)، دشمنان اسلام از ملت ایران حساب می برند.

ایستادگی ملت ایران اسرائیل را به یک قدرت پوشالی تبدیل کرد

ناصری ادامه داد: امام راحل همچون امام حسین (ع) ایستاد و مردم نیز در کنار مردم ایستادند و شهید دادند و اکنون کار به جایی رسیده که قدرت اسرائیل پوشالی شده است.

وی بیان کرد: اینها از اعتقادات ما هراس دارند و در تلاشند با وارونه نشان دادن حقایق، ذهن مردم را منحرف کنند اما ما باید اصحاب فکر و بصیرت باشیم و با به کار انداختن عقل خود و استفاده از قدرت تفکر بنگریم که اینها هرگز خیرخواه ما نبوده اند و هر گاه در کشور ما مشکلاتی نیز ایجاد شده، اینها خوشحال شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یاداور شد: باید ایمان خود را رشد دهیم و بصیرت داشته باشیم و بتوانیم دوست و دشمن را تشخیص دهیم زیرا اگر اینگونه نباشد، دشمن به راحتی می تواند برای ما مشکل ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: اگر امروز تشخیص درست در جامعه نداشته باشیم، یا یک شایعه همه چیز را بهم می ریزند، اینها معیشت ما را بهانه می کنند و با سر دادن شعارهای عوام پسندانه تلاش می کنند بر کشور ما مسلط شوند.

ناصری اظهار داشت: امروز آنچه باید داشته باشیم، تفکر و تعقل در زمینه برخورد با دشمن، مهمترین چیزی است که به آن نیاز داریم، باید به حرفهای دشمن فکر کنیم و حرفها را با اقدامات انجام شده مقایسه کنیم.

دشمنان نقایص با کینه ورزی در رسانه ها مطرح می کنند

وی تصریح کرد: بی شک دولت‌ها در کشور ما نقایصی داشته اند اما نباید اینها با دشمنی و کینه ورزی مطرح شود و اقدامات شایسته نیز باید دیده شود.

ناصری تاکید کرد: همانطور که دولت و مسئولان ما شبانه روز تلاش می کنند، دشمن نیز شبانه روز دست از دشمنی خود بر نمی دارد و همه چیز را به کار گرفته تا این اسلام نابی که امروز در مسیر امام حسین (ع) قرار گرفته از بین ببرد و جوانان ما را مایوس کند.

امام جمعه یزد اظهار داشت: باید فکر و اندیشه کنیم و طرح ها و ایده های خود را مطرح کنیم اما نباید با بدبینی و بی اعتمادی به نظام اسلامی حرکت کنیم.

وی همچنین با اشاره به سفر اربعین بیان کرد: نهضت اربعین که امروز به راه افتاده، مسیر و ادامه راه امام حسین (ع) است و در اثر همین انقلاب و پایمردی مردم، راه برای ظهور حضرت مهدی (عج) باز می شود.

ناصری یادآور شد: دشمنان اسلام و قرآنمی خواهند دین و امام حسین (ع) را کمرنگ و فرزندان ما را از اهل بیت (ع) دور کنند و مواجه شدن با این بحران‌ها فکر و اندیشه می‌خواهد.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: برخی ها بعد از اغتشاشات به خود آمدند و کاملاً متوجه شدند که قریب تبلیغات سوء دشمن را خوردند، دشمن می خواهد ما را به انحراف بکشاند اما باید حواسمان جمع باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480067

مهمترین اخبار ایران و جهان: