نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 13:25

دولت سیزدهم بودجه وزارت ارشاد را از ۱۲۰۰ میلیارد به ۴ هزار میلیارد تومان رساند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود، اما در حال حاضر بودجه وزارتخانه به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد اسماعیلی امروز ظهر در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود، عنوان کرد: اما در حال حاضر بودجه وزارتخانه به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: اتفاق و انقلاب بزرگی که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد این بود که یک درصد از بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به فرهنگ اختصاص پیدا کند که در صورت تحقق، این رقم چند برابر بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد است‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت موسیقی به ویژه بین جوانان و نوجوانان، گفت: اجرا سمفونی ویژه بزرگداشت شهدا در استان‌ها از اقداماتی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای متناسب سازی ذائقه جوانان و نوجوانان با زیست بوم نظام جمهوری اسلامی در دستور کار قرار داده است.

اسماعیلی مجوز نشر ۱۱۰هزار جلد کتاب را از دیگر کارهای انجام شده در این دولت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شعار محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهضت بازگشت به مساجد است، گفت: در این زمینه در ۷۰ شهر محروم کشور به یک صد هزار نفر در کانون‌های فرهنگی و هنری آموزش داده شد که عمدتا مربوط به استان‌های جنوب و جنوب شرقی بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479923

مهمترین اخبار ایران و جهان: