نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 13:53

حال و هوای جاماندگان اربعین در راه امامزاده سید سلطان محمد + عکس

امروز جمع کثیری از جاماندگان اربعین خود را با پای پیاده به زیارت امامزاده سید سلطان محمد در شهرستان رودان رساندند تا ابراز ارادت خود به سرور و سالار شهیدان را به بردار امام رئوف برسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، آستان مقدس امامزاده سید سلطان محمد در شهرستان رودان در روز اربعین حسینی همه ساله پذیرای عده زیادی از جاماندگان اربعین است.

آنان که از قافله زوار ابا عبدالله الحسین علیه السلام در مسیر نجف به کربلا جامانده اند با پای پیاده خود را به صحن و سرای بردار امام رئوف می رسانند.

 هر ساله از کودک خردسال تا مرد و زن کهن سال عصا بدست به عشق امام حسین علیه السلام در این مسیر قدم می گذارند، برخی ها هم از شهرهای جنوبی استان کرمان خود را به اینجا می رسانند. 

ارادت آنها به این امامزاده والامقام آنچنان است که خود را از دور و نزدیک ملزم به حضور می دانند، دیدن جوانانی که کفش از پای درآورده و در دست گرفته اند و طی طریق می کنند  شما را به یاد عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام در راه نجف به کربلا می اندازد که با خلوص نیت این راه را می پیمایند.

برخی ها از یک روز قبل و معمولا از شهر رودان یا از شهر زیارتعلی و روستاهای اطراف، حرکت را آغاز می کنند.

البته در طول مسیر هم ده ها موکب پذیرای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) هستند تا خستگی را از تن آنان بزدایند.

وصف حال این عاشقان کار بس دشوار است چرا که وقتی از قصد و نیت می پرسید همه آنها عشق ابا عبدالله الحسین (ع) را مایه برکت زندگی خود می دانند. از پیرزنی که می گویید ۸ سال متوالی است زائر پیاده سید سلطان محمد هستم تا بانوی جوانی که سه سال است از روستای خیرآباد رودان در اینجا موکب داری می کند.

 

 

عکس و گزارش: حامد آزادی


پایان پیام/۸۸۰۵۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1488067

مهمترین اخبار ایران و جهان: