نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 18:40

اعلام برنامه‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: فراخوان بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بعد از اربعین منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سه مرحله استانی، ملی و رسانه‌ای برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله استانی این جشنواره آبان‌ماه و مرحله ملی آن در شب یلدا برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ کشور در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شرکت کردند، بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که میزان شرکت‌کننده‌ها در این دوره از جشنواره بیشتر از سال گذشته باشد.

فلاح با اشاره به شعار بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با عنوان «با قصه لبخند بسازیم»، گفت: این دوره از جشنواره در چهار بخش «مدرن و کلاسیک»، «آیینی سنتی»، «زبان اشاره» و «۹۰ ثانیه» با رویکرد ارزش‌گذاری قصه‌ها با نگاه و زاویه دید جدید، امیدآفرینی، لبخند، ایمان و الهام‌آفرینی برگزار می‌شود.

وی افزود: «قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی»، «روایت اراده (قصه کارآفرینان و صاحبان نام در عرصهٔ کار و تلاش)»، «قصه‌های نامداران (روایت اسطوره‌ها)» و «قصه‌های آزاد»، محورهای موضوعی این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

 رئیس جشنواره بین‌المللی قصه‌گوییبا اشاره به اینکه امکان قصه‌گویی در حوزه کارآفرینی، معرفی کارآفرینان و شرکت‌های تجاری و محصولات متناسب با شعار سال وجود دارد، گفت: موضوعات آزاد از سرفصل‌های اصلی جشنواره محسوب می‌شود.

فلاح با اشاره به اینکه جشنواره قصه‌گویی اخیراً ثبت ملی شده است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال ثبت جهانی قصه‌گویی ایرانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال نخستین دوره جایزه جهانی قصه‌گویی را در این جشنواره برگزار خواهیم کرد و برای اولین بار در دنیا جایزه قصه‌گویی را اهدا خواهیم کرد، گفت: ۲ جایزه ویژه به «قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی» و «قصه برتر با تکیه بر لبخند» و یک جایزه منحصربه‌فرد به‌عنوان «نخستین جایزه جهانی قصه‌گویی به شرکت‌کنندگان ایرانی و بین‌المللی به انتخاب داوران»، اهدا می‌شود تا با این حرکت به ثبت جهانی قصه‌گویی به نام ایران پیش رویم. 

معاون فرهنگی کانون پرورش کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به اینکه رویکرد کانون توجه به علم و فناوری به ویژه در حوزه نانو، نجوم، هوش مصنوعی، رباتیک است، گفت: به‌تدریج این رویکرد در سراسر کشور عملیاتی و اجرایی می‌شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1487067

مهمترین اخبار ایران و جهان: