نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 14:24

اتوبان شهید کسایی منتظر انجام تعهدات شهرداری تبریز

استاندار آذربایجان شرقی گفت:با توجه به اینکه درصد بیشتر بار ترافیکی تبریز در اتوبان شهید کسایی می باشد، شهرداری تبریز باید در انجام تعهدات خود در این اتوبان تسریع کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  عابدین خرّم  امروز در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به اینکه درصد بیشتر بار ترافیکی تبریز در اتوبان شهید کسایی می باشد، شهرداری تبریز  باید در انجام تعهدات خود در این اتوبان تسریع کند تا پروژه در موعد مقرر به اتمام رسیده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم کنترل وسائط نقلیه عمومی برای تضمین سلامت شهروندان گفت: پلیس راه نسبت به رفت و آمد وسائط نقلیه جمعی و عمومی حساسیت بیشتری به خرج دهد تا ایمنی خودرو، هوشیاری راننده و سرعت مجاز، امنیت مسافران و افراد حفظ و جلوی حوادث گرفته شود.

خرّم به  نقاط حادثه خیز در استان تاکید کرد و اظهار داشت: راهداری اقدامات لازم برای جلوگیری از تصادفت و حواث و اصلاح نقاط حادثه خیز را در دستور کار قرار دهد؛ پلیس نیز برای کاهش تصادفات در کوتاه مدت، تیم هایی برای کنترل سرعت در این نقاط مستقر کند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تجربه موفق کاهش تصادفات و سوانح در ایام عید امسال بیان داشت: در ایام عید و زمانی که اوج ترافیک و حضور مسافران اتفاق افتاد، با مجموعه اقدامات فوق العاده جلوی افزایش سوانح و تصادفات گرفته شد؛ در این مقطع تمام دستگاه ها بسیج و با تمام توان وارد میدان عمل شدند که نتیجه آن، کنترل تصادفات و کاهش سوانح و تلفات بود که این یک تجربه موفق به شمار می آید. 

خرّم افزود: در زمان های دیگر این اقدامات و تدابیر انجام شود تا جلوی سوانح و تصادفات گرفته شود، زیرا افزایش تصادفات و فوتی ها برازنده مدیریت استان و دستگاه ها نیست.

مقام عالی دولت در آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی توسط دستگاه های اجرایی گفت: با توجه به اینکه جاده های استان از لحاظ آسفالت، نصب دوربین و اصلاح نقاط حادثه خیز نسبت به گذشته بهتر شده است، آمار سوانح و تلفات نیز باید با فرهنگ سازی و آموزش های مناسب کاهش یابد

استاندار آذربایجان شرقی بیان این که اولویت دستگاه ها در مسیر ها و جاده هایی باشد که تعداد سوانح و تصادفات در آنها بالاست، گفت: سازمان برنامه و بودجه استان نیز تمهیداتی را اتخاذ کند تا با جذب منابع، مسیرهای پرتردد و حادثه خیز اصلاح و بهسازی شوند.

خرّم با تکید بر اینکه مصوبات شورای راهبری کاهش تصادفات لازم الاجراست، بیان کرد: در موضوع ترافیک همه دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند و ما نیز در مدیریت استان از نظر منابع و بودجه پشتیبانی های لازم را انجام خواهیم داد.           

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517723

مهمترین اخبار ایران و جهان: