نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 21:25

دعوت‌های اشغالگران جهت تعرض گسترده به مسجدالاقصی را محکوم می‌کنیم

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس دعوت‌های صورت‌گرفته از سوی گروه‌های صهیونیستی مبنی بر تعرض گسترده به مسجدالاقصی در ماه آینده میلادی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تشویق صهیونیست‌ها به تعرض گروهی و گسترده به مسجدالاقصی در نیمه ماه میلادی آینده از سوی گروه‌های موسوم به معبد سلیمان را محکوم کرد.

ابومرزوق همزمانی دعوت به تعرض به مسجدالاقصی با حمله روز جمعه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در باب الاسباط مسجدالاقصی را تنشی خطرناک و مسبب جنگ دینی دانست.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: تعرض‌های صورت‌گرفته از سوی اشغالگران مستلزم صدور فراخوان برای تجمع و حضور شبانه‌روزی و همیشگی در مسجدالاقصی است و هدف از این اقدام مقابله با برنامه‌های اشغالگران و شهرک‌نشینان و رویارویی با خطراتی است که مسجدالاقصی را تهدید می‌کند.

وی افزود: اشغالگران همچنان سیاست تخریب منازل اهالی قدس به بهانه‌های واهی را ادامه می‌دهند و مانع از اهتزاز پرچم فلسطین در محله شیخ جراح در قدس اشغالی می‌شوند. این اقدامات در ضمن آنچه «برنامه پنج‌گانه» خوانده می‌شود، به اجرا در می‌آید.

ابومرزوق نسبت به تلاش‌های صهیونیست‌ها جهت بی‌تفاوت‌نمودن اهالی قدس و از بین‌بردن بینش و آگاهی آنان از طریق تخصیص بودجه‌های کلان برای هدف قراردادن آموزش، فرهنگ، هویت و تمامی فعالیت‌های اجتماعی و ملی فلسطینیان در قدس اشغالی هشدار داد و افزود: این اقدامات و روش‌های انحرافی اسرائیلی که در راستای برنامه اشغالگران برای اسرائیلی‌سازی آموزش انجام می‌شود با قاطعیت از سوی اهالی قدس رد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470267

مهمترین اخبار ایران و جهان: