نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 14:00

مراکز نمونه‌گیری آنفلوآنزا در همدان تقویت شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا گفت: مراکز نمونه‌گیری این بیماری در همدان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فاطمه ترکمان اسدی ظهر امروز در نشستی با روسای مراکز بهداشت شهرستان‌ها و مدیران گروه‌های فنی  معاونت بهداشتی ضمن تقدیر از تلاش‌های شبکه‌های بهداشت شهرستان ها در بهبود شاخص عملکرد اظهار کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در سطح جامعه باید مراکز نمونه‌گیری تقویت و حتی در صورت نیاز آمادگی لازم برای افزایش ساعت کاری مراکز در هر شهرستان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شروع زود هنگام آنفلوآنزا می‌تواند زنگ هشدار مهمی در جامعه باشد گفت: کمیته آنفلوآنزا در هر شهرستان باید فعال شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به لزوم تقویت برنامه پزشک خانواده شهری در سطح استان عنوان کرد: در حال حاضر این برنامه با قوت در شهرستان کبودراهنگ در حال انجام و اجراست.

در این جلسه مدیران گروه‌های فنی ضمن بیان مشکلات نیازمند پیگیری در شهرستان‌ها به تحلیل وضعیت و ارائه راهکاری‌های لازم برای رفع چالش‌های موجود پرداختند.

در ادامه روسای مراکز بهداشت شهرستان‌ها نیز ضمن بیان مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه بهداشت هر شهرستان مصوبات و راهکارهای لازم را دریافت کردند.

بررسی محل زیست پزشکان و ماندگاری پزشکان در شهرستان‌ها، دریافت اعتبار برای تعمیر خانه‌های بهداشت فرسوده، محوطه‌سازی مراکز، پیگیری وضعیت ساختمان‌های شبکه بهداشت و بررسی نقاط ضعف رنکینگ‌ها از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

در پایان نیز با اهدای لوح از مرکز بهداشت شهرستان همدان به عنوان رتبه برتر و از مرکز بهداشت شهرستان رزن به عنوان رتبه دوم بهبود شاخص‌های بهداشتی در بین شبکه های بهداشت در سال گذشته تقدیر شد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518723

مهمترین اخبار ایران و جهان: