نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 09:27

ثبت شرکت‌ها الکترونیکی می‌شود

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری کشور گفت: باید به سرعت به سمت الکترونیکی شدن تمامی فرآیندها برویم، با الکترونیکی شدن و هوشمندسازی ثبت شرکت‌ها، شرکت‌های صوری به سهولت قابل شناسایی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان، ابوالفضل نصیری، مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری کشور در جلسه هم اندیشی فعالین اقتصادی و سازمانهای مردم نهاد استان اصفهان اظهارداشت: پنج فرایند ثبت شرکت‌ها از تیرماه الکترونیکی شده است، راه اندازی امضای الکترونیک اسناد تأسیس و تغییرات شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و پرداخت الکترونیکی حق الثبت اشخاص حقوقی یکی از این فعالیت‌هاست که در شناسایی شرکت‌های صوری بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزود: در ابتدا مشکلات زیادی بخصوص در پنج استان کشور از جمله اصفهان داشتیم ولی هم اکنون امضای الکترونیک در اصفهان در ماه‌های مهر، آبان و آذر بیش از ۹۹ درصد اجرایی شده است.

نصیری با اشاره به اتلاف وقت و هزینه بر بودن فرآیندهای سنتی گفت: در روش الکترونیکی پست از چرخه فعلی حذف می‌شود، این کار علاوه بر کاهش هزینه، در وقت هم صرفه‌جویی خواهد کرد.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری کشور از صدور شناسنامه با هولوگرام برای هر شرکت خبر داد و افزود: فرآیند نقل و انتقال مالیاتی از ۲۶ دی ماه بصورت الکترونیکی شده است، این فرایند از لحاظ پیشگیری از جعل بسیار مهم و ضروری بود.

وی همچنین از حذف دفاتر کل و روزنامه از سال آینده خبر داد و با بیان اینکه زیرساخت ها در این خصوص آماده شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۵۰ هزار شرکت ثبت شده در کشور داریم که از این تعداد ۱۳۰ هزار شرکت و موسسه غیرتجاری عمدتاً فعال در استان اصفهان فعالیت دارد.

نصیری یکی از راه‌های تشخیص فعال بودن شرکت‌ها و موسسات را تغییرات مکرر در آنها دانست و اظهار کرد: شرکت های صوری غالباً تغییراتی ندارند یا تغییرات در آنها بسیار اندک است.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری کشور تاکید کرد: باید به سرعت به سمت الکترونیکی شدن تمامی فرآیندها برویم، با الکترونیکی شدن و هوشمندسازی ثبت شرکت‌ها، شرکت‌های صوری به سهولت قابل شناسایی هستند.

در این جلسه نمایندگان شرکت‌ها و موسسات مردم نهاد و فعالان اقتصادی با بیان مشکلات و مسائل  خود بر لزوم ارائه آموزش‌های فصلی در خصوص فرآیندهای الکترونیکی و سامانه جامع ثبت شرکت‌ها تاکید کردند.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634823

مهمترین اخبار ایران و جهان: