نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 09:27

تامین کالاهای مورد نیاز شرکت‌های بزرگ اقتصادی از داخل استان کرمان مصوبه شورای تامین است

استاندار کرمان گفت: مصوبه شورای تامین است که شرکت‌های بزرگ محصولات خود را از داخل استان کرمان تامین کنند و تخلف آنها از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان شامگاه گذشته در نشست با تعدادی از صنعتگران و کشاورزان شهرستان رفسنجان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد، اظهار داشت: تعهد ارزی برای محصولات کشاورزی از سال آینده حذف می‌شود و در برنامه هفتم توسعه دیده شده است.

وی با بیان اینکه پیگیر رفع مشکلات تولید و تولیدکنندگان در استان کرمان هستیم، گفت: در این راستا جلسات رفع موانع تولید در استان کرمان به طور منظم برگزار می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مصوبه سال گذشته شورای تامین است که شرکت‌های بزرگ استان محصولات خود را از داخل استان تامین کنند، افزود: این شرکت‌ها حق ندارند اگر محصولی در داخل استان کرمان تولید می‌شود آن را از خارج از استان تهیه کنند.

وی ادامه داد: اگر گزارشی مبنی بر تهیه محصولات این شرکت‌ها از خارج از استان کرمان وجود دارد حتماً آن را ارائه کنند تا از طریق مراجع قضایی و دادستانی پیگیری می‌کنیم.

فداکار با اشاره به اینکه به این شرکت‌ها هم گفته‌ایم که محصولات مورد نیاز خود را اعلام کنند و خیلی از این محصولات در داخل استان کرمان تولید می‌شود، گفت: موافق تشکیل صندوق پسته هستیم و راه‌اندازی آن نیازمند مشارکت کشاورزان است.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1660967

مهمترین اخبار ایران و جهان: