نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 19:22

دوچرخه‌سوار آملی پس از ۴ هزار کیلومتر با پیام «مهربانی با معلولین» به قوچان رسید

رحمت اله آزاد دوچرخه‌سوار آملی که هم‌زمان با روز جهانی عصای سفید با پیام «مهربانی با معلولین» رکاب زنی خود دور ایران را آغاز کرده بود ظهر امروز وارد قوچان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، رحمت اله آزاد دوچرخه‌سوار آملی و عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران هم‌زمان با ۱۲ آذر روز جهانی عصای سفید رکاب زنی خود از استان مازندران را با پیام «مهربانی با معلولین» آغاز کرد.

وی پس از طی مسیر ۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتری و عبور از شهرها و روستاهای استان تهران، قم، اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، ظهر امروز وارد قوچان شد تا پس‌ازآن مسیر خود را به سمت استان خراسان شمالی، گلستان و مازندران طی کند.

این عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران در حاشیه حضور در قوچان و بهزیستی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌عنوان پیک صلح و دوستی بیش از ۳۰ سال در داخل و خارج کشور رکاب زنی می‌کنم تا پیام مهربانی برای معلولین و به‌ویژه سالمندان را به گوش همگان برسانم.

وی با یادآوری اینکه مهم‌ترین مشکل موجود برای معلولان و سالمندان جامعه عدم مناسب‌سازی درست در شهرها و روستاها برای دسترسی آسان این قشر از جامعه به خدمات است، بیان کرد: علاوه بر رکاب زنی در ۳۱ استان کشور، بیش از ۷۰ کشور جهان را با این هدف طی کرده‌ام که باید همه در قبال این گروه از جامعه احساس مسئولیت داشته باشند.

آزاد تأکید کرد: مناسب‌سازی به یک شعار تبدیل‌شده و در عمل اقدام مناسبی دیده نمی‌شود چه برای معلولان و چه سالمندان که کشور ما به سمت سالمندی حرکت می‌کند. پس در کنار مسئولین، مردم هم باید به‌راحتی از کنار مشکلات و معضلات این افراد عبور نکنند.

گفتنی است این عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران با ۶۴ سال سن حدود ۵ هزار کیلومتر رکاب زنی را از شهرستان آمل در استان مازندران آغاز کرده است تا پس از ۶۰ روز عبور از شهرها و روستاهای مختلف کشور و رساندن پیام مهربانی با معلولین دوباره به شهر خود بازگردد.

پایان پیام/۷۰۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632423

مهمترین اخبار ایران و جهان: