نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 17:22

فرانسه: مانع‌تراشی جمهوری آذربایجان در مسیر کریدور لاچین غیرقابل قبول است

وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه اظهار داشت، فرانسه از هر راه حلی که به ارامنه در قره باغ تضمین کند با حفظ تاریخ، میراث و فرهنگ خود در آنجا به زندگی امن ادامه دهند، حمایت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در گفت‌و‌گوی اختصاصی با یک رسانه ارمنستانی اظهار داشت که مانع تراشی جمهوری آذربایجان در مسیر کریدور لاچین غیرقابل قبول است و خطرات بحران اقتصادی و انسانی برای مردم منطقه کوهستانی را به همراه دارد.

وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری «آرمانپرس» تاکید کرد که رفتار جمهوری آذربایجان مانع مذاکرات صلح با ارمنستان می‌شود.

وی همچنین از نصب ایست بازرسی در کریدور لاچین توسط جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرد.

کولونا گفت که فرانسه از هر راه حلی که به ارامنه در قره باغ تضمین کند با حفظ تاریخ، میراث و فرهنگ خود در آنجا به زندگی امن ادامه دهند، حمایت خواهد کرد.

وی در بخشی از این گفت‌و‌گو اظهار داشت: «فرانسه می‌خواهد همه اختلافات منحصراً از طریق مذاکره حل و فصل شود. من در این هفته از جمهوری آذربایجان و ارمنستان بازدید می‌کنم تا این درخواست را مطرح کنم.»

 در ادامه تنش بین باکو و فرانسه، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف تقویت نظامی ایروان توسط فرانسه شد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد ادعاهای بی اساس و مغرضانه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در چارچوب نشست شورای اروپا در «بروکسل» را به شدت محکوم و رد می‌کند.

ارمنستان قراردادهایی را برای خرید سه سامانه راداری «گراند مستر ۲۰۰»، دوربین دید در شب با بخش تسلیحاتی فرانسه امضا کرده است.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558023

مهمترین اخبار ایران و جهان: