نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 00:58

عصبانیت BBC از شکست پروژه رسانه ای حول «آرمیتا گراوند»

صداقت و متانت خانواده گراوند، اطلاع رسانی دقیق و سریع از سوی نهادهای ذیربط، هوشیاری و بصیرت مردم و برخورد دستگاه های قضایی و امنیتی با دروغ پردازان و شایعه سازان، چهار ضلعی بود که موجب ناکامی دشمن در عملیات رسانه ای حول درگذشت آرمیتا گراوند شد.

فارس پلاس؛ روایت روز - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

عصبانیت BBC از شکست پروژه رسانه ای حول «آرمیتا گراوند»

بی بی سی فارسی در مطلبی با عنوان «ادامه احضار و تشکیل پرونده برای روزنامه نگاران در ایران» نوشت:«تعدادی از روزنامه نگاران شاغل در رسانه‌های ایران، در شبکه‌های اجتماعی از احضار خود توسط نهادهای قضایی و امنیتی خبر داده‌اند. گفته شده که این احضارها در پی اطلاع‌رسانی این افراد درباره آرمیتا گراوند صورت گرفته است.»

در ادامه این مطلب آمده است:«پیش‌تر هم رسانه‌های ایران گزارش داده بودند که دادستان تهران به اتهام «نشر اکاذیب رایانه‌ای و نشر مطالب بدون سند» علیه ۷ زن سینماگر و یک فعال رسانه‌ای اعلام جرم کرده است.»
 

 

بر اساس نظر رسمی پزشکان، آرمیتا گراوند پس از افت ناگهانی فشار خون، دچار سقوط، ضربه به مغز و به دنبال آن تشنج مداوم، کاهش اکسیژن رسانی مغزی و ادم مغزی شد.

براساس تصاویر دوربین‌ها در لحظه ورود به واگن این دختر ۱۶ ساله تعادلش را به دلیل افت فشار از دست داده و زمین می‌خورد و سرش با سکوی مترو برخورد می‌کند. یک نفر از مسافران اقدامات اولیه را آغاز و همزمان از اورژانس درخواست کمک می‌شود. اوراژنس این دختر را به بیمارستان منتقل می‌کند.

برخی از رسانه‌های بیگانه تأکید داشتند که درگیری بین این دختر دانش‌آموز و عوامل اجرایی مترو رخ داده اما مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو این موضوع را رد و تأکید کرد که هیچ درگیری وجود نداشته و فیلم‌ها موجود است. پس از آن انتشار فیلم هایی که حضور لحظه به لحظه این دختر دانش آموز را نشان می‌داد، بار دیگر ادعای دروغین رسانه های معاند را آشکار کرد.

مادر این دختر نوجوان در تشریح این اتفاق گفت: دخترم با دوستانش در مترو قرار داشت و به یکباره دچار افت فشار شده و به زمین می‌خورد، سرش به لبه سکو برخورد می‌کند یکی از دوستانش جلو بوده و دیگری پشت سر؛ بعد از وقوع حادثه دخترم را به بیمارستان منتقل می‌کنند. تصاویر را دیدم، تمام فیلم‌ها را چک کردم چیز خاصی نبوده است دخترم به یکباره دچار افت فشار شد از مردم می‌خواهم که دعا کنند دخترم هر چه زودتر خوب شود.

پدر این دختر نوجوان هم پیش از این گفته بود: همه فیلم‌ها را بررسی کردم برای ما ثابت شده که این رخداد یک حادثه بوده؛ دخترم بیمار نبود و هیچ دارویی مصرف نمی‌کند از مردم می‌خواهم برای سلامتی دخترم دعا کنند.

در ماجرای آرمیتا گراوند، شاهد تحرکات تأمل برانگیز ۲ طیف بودیم. یکی جریان غربگرا در داخل و دیگری جریان معاند در خارج از کشور. خط خبری این دو طیف حاکی از آن بود که آنان قصد داشتند تا پروژه «مهسا امینی۲» را کلید بزنند، اما به دلایل مختلف، این پروژه مخرب و خسارت بار، به نتیجه نرسید.

صداقت و متانت خانواده گراوند، اطلاع رسانی دقیق و سریع از سوی نهادهای ذیربط، هوشیاری و بصیرت مردم و برخورد دستگاه های قضایی و امنیتی با دروغ پردازان و شایعه سازان، چهار ضلعی بود که موجب ناکامی دشمن در عملیات رسانه ای حول درگذشت آرمیتا گراوند شد. 

 

همصدایی جریان غربگرا و «صدای آمریکا» با دلالان بازار خودرو

صدای آمریکا- ارگان رسانه‌ای وابسته به کاخ سفید و از بازوهای رسانه ای سازمان سیا- در مطلبی با عنوان «یک روزنامه از احتمال افزایش ۲۵ درصدی قیمت خودرو تا پایان سال خبر داد» نوشت:«روزنامه هم‌میهن در مطلبی به مرور وضعیت بازار خودرو پرداخت و نوشت که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت خودرو در بازار ثبت شود.»
 

 

در ادامه این مطلب آمده است:«نویسنده این روزنامه معتقد است که قیمت خودرو از نرخ ارز تاثیرپذیری مستقیم دارد و به نظر نمی‌رسد نرخ ارز تا پایان سال نوسان خاصی داشته باشد اما افزایش تقاضا در ماه‌های پایانی سال زمینه ساز افزایش قیمت خواهد بود. در ماه‌های گذشته خودروهای تولید داخل با افزایش چشمگیر قیمت مواجه شدند که برخی از مدیران دولتی و نمایندگان مجلس علت اصلی این رشد قیمتی را احتکار خودرو توسط خودروسازان اعلام کردند.»

انتشار این مطلب مصداق بارز همصدایی و همراهی با شبکه دلالی و سوداگری در حوزه خودرو است. از اینکه یک رسانه ضدایرانی همچون صدای آمریکا به سوداگری در بازار خودرو دامن می زند، اصلا عجیب و غیرقابل انتظار نیست.

عجیب اینجاست که رسانه هایی در داخل همزمان از بودجه بیت المال ارتزاق کرده و در عین حال با شبکه دلالی و سوداگری بازار خودرو همصدا و همراه می شوند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563923

مهمترین اخبار ایران و جهان: