نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 23:14

۲۰۰۰ تن سهمیه آرد کسر شده آذربایجان غربی بازگردانده شد

ارومیه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: دو هزار تن سهمیه آرد کسر شده آذربایجان غربی به استان بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کرمی عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان، اظهار کرد: با توجه به عدم آشنایی نانوایان با سامانه مخصوص آرد و برخی مشکلات دیگر سهم آرد استان کاهش یافته بود که با تلاش این کارگروه سهمیه آرد استان به حالت عادی بازگشت.

وی میزان سهمیه کسر شده استان نسبت به اواخر سال گذشته را ۱۹۵۵ تن اعلام کرد و افزود: در حال حاضر همین مقدار سهمیه به استان اختصاص می‌یابد.

کرمی افزود: کاهش سهمیه آرد استان باعث صف‌های طولانی در نانوایی‌ها و مشکلات در تهیه‌ی نان برای مردم شده بود که هم اکنون وضعیت توزیع نان در نانوایی‌های استان به حالت عادی و طبیعی بازگشته است.

وی با اشاره به برخی تخلفات در نانوایی‌ها تاکید کرد که بر اساس مصوبات کارگروه آرد و نان اگر هر نانوایی ۳ بار مرتکب تخلف شود مجوز آن نانوایی باطل خواهد شد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار آذربایجان غربی همچنین اضافه کرد: با توجه به اشباع واحدهای نانوایی یارانه‌ای در سطح استان از امسال مجوز جدیدی در این زمینه صادر نمی‌شود.

وی از فرمانداران خواست ضمن تشدید نظارت‌ها توسط بازرسان بر واحدهای نانوایی بویژه نان روغنی و سنگک به طور واقعی و جدی برخورد کنند.

در این جلسه اعضای کارگروه به بیان مشکلات و راهکارهای رفع این مشکلات در حوزه‌ی آرد و نان پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1287867

مهمترین اخبار ایران و جهان: