نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 13:59

وضعیت نهر شعبان در نهاوند زودتر تعیین تکلیف شود

فرماندار نهاوند با بیان اینکه وضعیت نهر شعبان نهاوند هر چه زودتر تعیین تکلیف شود گفت: عدم هماهنگی بین شرکت آب‌منطقه‌ای و سازمان مدیریت هماهنگی باعث نامشخص شدن وضعیت نهر شعبان شده، آن هم با وجود تخصیص اعتبار‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، ضرغام احمدوند ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت منابع آب با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف نهر شعبان اظهار کرد: با وجود اینکه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای ساماندهی نهر شعبان اختصاص یافته اما هنوز وضعیت آغاز عملیات اجرایی آن مشخص نیست‌.

وی افزود: این در حالی است که فصل کاری برای شروع ادامه ساماندهی این نهر به سرعت در حال سپری شدن است و طولانی شدن عملیات اجرایی آن علاوه بر بالا رفتن هزینه، میزان بهره‌وری از این طرح را با مشکل مواجه می‌سازد.

فرماندار نهاوند اضافه کرد: در برخی مواقع علت تاخیر در اجرای طرح های عمرانی نبود اعتبار است اما الان بودجه و اعتبار وجود دارد اما عملا کاری انجام نشده که آسیب این مساله در نهایت متوجه بخش کشاورزی شهرستان می‌شود. 

وی با اشاره به علت تاخیر در شروع طرح گفت: در حال حاضر بین شرکت آب منطقه‌ای استان و سازمان مدیریت هماهنگی لازم وجود ندارد و همین مساله باعث نامشخص شدن وضعیت نهر شعبان شده است.

احمدوند بر لزوم نظارت بر مدیریت صحیح منابع آب شهرستان اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید تکلیف چاه‌های غیر قانونی مشخص شده و مدیریت جهاد کشاورزی و امور آب در این زمینه مطابق با قانون اقدام و با متخلفین برخورد کنند در غیر این صورت با بحران آب مواجه خواهیم شد.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای انجام امور قبل از بروز بحران تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اداری قبل از اینکه یک مساله به بحران تبدیل شود برای آن برنامه‌ریزی کنند و اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه داشته باشند.

فرماندار نهاوند با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای جلوگیری از قطعی برق در تابستان افزود: طبق مصوبه وزارتی امسال قطعی برق در بخش صنایع و کشاورزی در ساعاتی از شبانه‌روز اتفاق خواهد افتاد و بخش خانگی از قطعی برق مستثنی شده اما چون نهاوند قطب کشاورزی است باید ترتیبی داده شود با سایر شهرستان‌ها متفاوت دیده شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282823

مهمترین اخبار ایران و جهان: