نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 22:59

ساخت ۳۱ مدرسه در تنگستان/ طرح پایش تصویری در اهرم اجرا می شود

بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: از امسال تا پایان سال آینده ۳۱ مدرسه مرمت، احداث و یا نوسازی خواهد شد که این مهم مشکلات تنگستان در بحث مدارس تخریبی را کمتر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر دوشنبه در جمع اهالی تنگستان اظهار کرد: تنگستان بعد از شهرستان‌های بوشهر و دیر، بیشترین انعقاد تفاهم‌نامه اقتصادی را داشته که سرمایه‌گذاران خوبی از سراسر ایران به شهرستان تنگستان آمده و در نقاط مختلف آن سرمایه‌گزاری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده تنگستان، بخش اقتصادی است، خاطرنشان کرد: شهرستان تنگستان ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و آبزی‌پروری دارد که در این دولت این بخش فعال‌تر شده است.

فرماندار تنگستان، احداث زمین ورزشی بزرگ آباد به عنوان سومین شهر تنگستان، تکمیل سالن ورزشی روستای گرگور در بخش دلوار، تکمیل استخر بزرگ شهر اهرم و همچنین ایجاد روشنایی استادیوم ورزشی اهرم را از مهم‌ترین اقدامات دولت مردمی در حوزه ورزش در تنگستان برشمرد.

لطفی گفت: اجرای طرح پایش تصویری در مرکز شهرستان با نصب ۳۵ دوربین در نقاط مختلف اهرم در دستور کار قرار دارد که اجرای آن توسط شهرداری آغاز شده و به تأمین امنیت، کمک بسیار خوبی خواهد کرد.

مقاوم‌سازی مسکن روستایی تنگستان

وی خاطرنشان کرد: مجموعه اعتباراتی که با حمایت نماینده مجلس، به تنگستان وارد شد، رقم بالایی نسبت به سنوات گذشته بود که درصد تخصیص آن نیز نسبت به گذشته کم‌سابقه است.

لطفی با یادآوری اینکه درصد مقاوم‌سازی مسکن روستایی تنگستان، جز شهرستان‌های ضعیف در استان بود، افزود: ظرف همین دو سال با احداث حدود هزار و ۲۰۰ واحد که تا پایان سال به هزار و ۵۰۰ خواهیم رساند، در متوسط مقام‌سازی استانی در رتبه اول قرار گرفتیم و طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته، این میانگین تا پایان سال فراتر خواهد رفت. این کار ارزشمند منازل مسکونی روستایی را در مقابل خطر زلزله، ایمن‌تر خواهد کرد.

فرماندار تنگستان ادامه داد: در راستای سیاست دولت در خصوص طرح ملی مسکن روستایی و شهری و همچنین برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و مهاجرت معکوس از شهر به روستا، در این دولت در مجموع ۱۵۷ هکتار زمین به محدوده شهری شهرستان الحاق شده تا جوانان بتوانند برای تهیه‌ی مسکن خود اقدام کنند.

جلوگیری از هدررفت آب

وی تصریح کرد: در حوزه آب بر اساس مطالعاتی که انجام دادیم، بخش زیادی از آب شرب به دلیل فرسودگی لوله‌ها هدررفت دارد که در این دو سال در برخی نقاط شهرستان مانند خط انتقال روستای بندر رستمی در بخش دلوار، سمل، گلنگون و بنه‌گر در بخش مرکزی را نوسازی کردیم؛ این طرح نوسازی خط انتقال آب در روستاها و در چندین نقطه دیگر شهرستان در دستور کار قرار دارد، تا با رفع این مشکل، میزان آب دریافتی مردم را افزایش دهیم.

لطفی با اشاره به اینکه پیشرفت پروژه سد خاییز که در دولت گذشته ۹۰ درصد بود، در این دولت تکمیل و همچنین آبگیری شد، اضافه کرد: سد مخزنی باهوش نیز در این دولت کلنگ آن زده شد و اکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این سد نیز می‌تواند به تأمین آب کشاورزی و همچنین پایداری آب، حفظ روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها کمک بسیار خوبی باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296667

مهمترین اخبار ایران و جهان: