نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 13:46

۷ پرونده قصاص با تلاش مجموعه دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به سازش ختم شد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته ۷ پرونده قصاص به صلح و سازش منجر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی در نشست ستاد صبر گفت: ایثار و از خود گذشتگی خانواده‌های مقتولین در بخشش قاتل اجر ثواب و پاداش بزرگی دارد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از همه خانواده‌های بزرگوار که از حق خود در قصاص قاتل گذشتند و با گذشت حیاتی دوباره را به قاتلین بخشیدند سپاسگزاری و قدردانی می‌کنم.

وی ضمن قدردانی از همه سفیران صلح، ریش سفیدان و کسانی که در این کار مهم، ارزشمند و خداپسندانه نقش داشتند گفت: سال گذشته ۷ پرونده  قتل منجر به گذشت خانواده‌های مقتول شدند.

 

در ادامه حجت‌الاسلام ساجدی با بیان اینکه صلح یاران حوزه قضایی موفق شدن با رایزنی با خانواده مقتول که حق قصاص داشتند رضایت آنها را جلب کنند، گفت: سال گذشته ۷ پرونده قصاص به بخشش خانواده مقتول و گذشت منجر شد.

رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴ فقره قتل در بهمئی، یک مورد در گچساران، یک مورد در چرام و یک مورد در شهرستان کهگیلویه به همت ریش سفیدان و همکاری قضایی به گذشت منجر شد.

وی بیان کرد: در سالجاری سه پرونده قصاص به سازش و گذشت ختم شد که در حال نهایی شدن است.

 

گفتنی است در پایان این برنامه که استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم حضور داشت با اهداء هدایایی از طرف حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری از این خانواده‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1241725

مهمترین اخبار ایران و جهان: