نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 13:38

برگزاری همایش ملاصدرا در گناباد

همزمان با روز بزرگداشت فیلسوف بزرگ، حکیم ملاصدرا همایشی در تبیین و تشریح این نخبه جهان اسلام در گنابادبرگزار شد.

به گزارش خبرنگار فارس از گناباد، گروه علمی فلسفه و کلام مدرسه علمیه امام رضا (ع)گناباد به منظور پاسخ به چالش های عقلی و اعتقادی نسل جدید، این همایش را با عنوان ((ضرورت فلسفه در دنیای امروز ))برگزار کرد تا در بستر فلسفه صدرایی نیاز جامعه امروز را شناسایی کند و به آن پاسخ دهد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمد موسوی بایگی استاد حوزه و دانشگاه در این همایش، فلسفه را یک مجموعه معرفتی و شناختی از حقایق عالم هستی معرفی کرد.

استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ادامه به برخی از انحطاط های جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: یکی از خصوصیاتی که نسبت به گذشته شدت پیدا کرده حس گرایی مفرط است و امروزه توجه به حس و لذات حسی به طور شدید نسبت به گذشته گشترس پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این نکته که ملاک پذیرش اعتقاد، انسجام درونی است خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که امروز به شدت در حال رواج است تغییر الگوهاست.

وی افزود: در گذشته اگر در مورد الگوی رفتاری سوال می شد، پیامبر اسلام و ائمه معصومین و در سطوحی پایین تر دانشمندان و حکیمان را معرفی می کردند ولی امروز به علل مختلف برای لایه های زیادی از جوانان سلبریتی ها الگو شدند و حتی صفحات مجازی ناشناس برای برخی الگو شده است و درنتیجه یک انحطاط مفرط در انتخاب الگوها ایجاد شده است.

استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این سوال که چگونه یک جوان را باید از درون قانع کرد که معیار ارزش ها کدام است نیز گفت: جوان اگر فهم عمیق را پیدا کند به طور قطع نگرش اونیز تغییر خواهد کرد و اگر انسان به عظمت و ابتهاجی که در عوامل مافوق طبیعت وجود دارد و با دلایل عقلی باید بشناسد و به آن برسد و آن را بشناسد مرعوب پیشرفت های جزئی نخواهد شد .

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1230269

مهمترین اخبار ایران و جهان: