نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 20:30

پیش‌بینی ۸۰هزار تن محصولات باغی از باغات شهرستان صحنه

کرمانشاه- سرپرست فرمانداری صحنه از پیش‌بینی ۸۰هزار تن محصولات باغی از باغات شهرستان صحنه خبر داد.

غلامرضا شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان صحنه با داشتن ۸ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات (شامل، گیلاس، آلبالو، سیب، گردو، انگور و…) زیباترین باغشهر و یکی از قطب‌های باغداری استان کرمانشاه است.

وی گفت: سهم باغات گیلاس و آلبالو که سنبل شهرستان و شناخته شده برای استان بوده ۶۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود در سالجاری حدود ۶ هزار تن از انواع این محصولات در منطقه برداشت شود.

سرپرست فرمانداری صحنه تصریح کرد: سیب یکی دیگر از محصولات باغات شهرستان صحنه است که بیش از ۶۶۷ هکتار از اراضی این شهرستان را به خود اختصاص داده است و پیش بینی می‌گردد که در سال جاری حدود ۲۰ هزار تن از این محصول برداشت گردد که بیشتر این باغات سیب در روستاهای سرتخت، سربرزه و سنگ سفید بخش دینور است.

وی اظهار کرد: بیشتر محصولات باغی این شهرستان علاوه بر تأمین نیاز این شهرستان به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز عرضه می‌شود.

فرماندار شهرستان صحنه به مشکلات باغداران نیز اشاره و بیان کرد: کم آبی ناشی از سفره‌های زیر زمینی مشکلات زیادی را برای باغداران این شهرستان به وجود آورد، که در تلاشیم با تدابیر لازم این تنش را نسبت به قبل مرتفع کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271625

مهمترین اخبار ایران و جهان: