همدان- رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه خسارت دیرکرد اجرای پروژه پارکینگ مکانیزه بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال است، گفت: این روند، نتیجه تعلل شهرداری همدان است.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حیدری شامگاه پنجشنبه در کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان، خواستار تعیین تکلیف موضوع پارکینگ مکانیزه با برگزاری نشست مشترک شهردار با سازمان عمران شهرداری شد و گفت: کمیسیون خدمات شهری شورا پیشنویس نامهای را به این منظور تهیه کرده و همین نامه به منظور تعیین تکلیف هر چه سریعتر موضوع به شهرداری ارسال خواهد شد.
خبرنگار مهروی با بیان اینکه قرارداد این پروژه مربوط به فروردین ماه سال ۱۳۹۹ است که بین شهرداری همدان و شرکت گسترش تجهیزات دانا به مبلغ دو میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان منعقد شد؛ اظهار کرد: خسارت دیرکرد اجرای این پروژه از مبلغ قرارداد بیشتر شده به نوعی که بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال خسارت دیرکرد، نتیجه تعلل شهرداری در تعیین تکلیف پارکینگ مکانیزه است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان، هدف از اجرای این پروژه را رفع مشکل پارک حاشیهای در سطح شهر دانست و افزود: هم اکنون، در معابر شهر پارک حاشیهای ممنوعیت ندارد اما اجرای پروژه پارکینگ مکانیزه با هدف حل این مشکل طی چند سال آینده پیشبینی شده است.
حیدری به وضعیت دوچرخههای هوشمند اشتراکی در همدان نیز اشاره کرد و گفت: تمایل شورا به ایجاد این مهم به منظور راهاندازی بخش جدید حمل و نقل عمومی و سبک است.
وی در ادامه صحبتهای خود، پیشنویس قرارداد شرکت بی دو در این موضوع را کاملاً یک طرفه دانست و گفت: موضوع کار راهاندازی دوچرخههای هوشمند اشتراکی تا این حد پیچیدگی ندارد و پیشبینی مکانها، ایستگاههای تبلیغاتی و تعیین ایستگاههایی به منظور دریافت و تحویل دوچرخهها در رینگ اول لازم است.
طرفهرئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه طبق پیشنویس قرارداد، شهرداری باید همه چیز را در این مورد تهیه کرده و فقط یک آقا بالاسر میآورد که سود ببرد، اظهار کرد: عمده پیچیدگی سیستم این است، فناوری و دانش ریبالانسینگ دوچرخهها است. فاز اول اجرای طرح دوچرخههای هوشمند اشتراکی در رینگ یک خواهد بود که با توجه به داشتن نفراتی در ابتدا و انتهای پیادهراهها، میتوان فناوری ردیاب و ضد سرقت و… را حذف کرده و بر این اساس هزینهها را کاهش داد.
ریبالانسینگحیدری هدف از اجرای این طرح را کلید زدن سیستم حمل و نقل سبک در پیادهراه دانست و گفت: در این طرح، امکان حضور بانوان نیز فراهم بوده و با استفاده از اسکوتر میتوان از مسائل حاشیهای نیز پیشگیری کرد.
اسکوتروی در پایان، به وضعیت نامعلوم پارک حاشیهای در همدان نیز اشاره کرد و گفت: در قرارداد الیت پلیس پای کار نیامد؛ اگر پلیس سیستم مدیریت هوشمند پارک حاشیهای را تأیید کند، این شرکتها میتوانند رد مباحث مختلف از جمله پارک دوبل و… کمک حال پلیس باشند؛ از ابتدا باید در این موضوع پلیس را دخیل کنیم.
الیت
شناسه خبر: 437325