نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 21:21

۲۷ نقطه از کرج سوگواری ایام فاطمیه برگزار می‌شود/برپایی بیش از ۴۰۰ موکب در استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به برگزاری آیین عزاداری حضرت فاطمه (س) در هزار هیات و مسجد و حسینیه و...، گفت: همزمان با روز شهادت ۲۷ نقطه در کرج مراسم عزاداری برپا می‌شود ، همچنین ۴۰۰ موکب در سطح استان ارائه خدمات خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام مهدی ولایی برحق، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز ظهر امروز در جلسه ستاد شئونات فرهنگی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری البرز با حضور مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، با اشاره به اینکه پیش از آغاز ایام فاطمیه (سلام الله علیها) برنامه ریزی در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسمات عزاداراری در دستورکار قرار گرفته است. در این میان 400 ایستگاه صلواتی و موکب در سراسر استان برپا شده است.

وی با بیان اینکه سعی داریم با رایزنی‎‌های صورت گرفته توسط هیات‌‎ها، مساجد و مدارس تعداد مواکب بیشتر شود، افزود: با برپا شدن مواکب و ایستگاه‌های صلواتی فضای عمومی شهر نیز متناسب با ایام شهادت دستخوش تغییر خواهد شد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: یکی از اهداف ما برگزاری مراسمات متعدد در سطح شهرستان است، در این راستا بیش از هزار مراسم عزاداری در سراسر استان توسط هیات های مذهبی، مساجد و ... برگزار می‌شود.

ولایی برحق یادآور شد: تقریبا تمام هیات ها، تکیه ها، حسینیه ها ومساجد در این ایام فعال هستند.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز در مورد برنامه های تجمیعی که در شهرستان‌ های مختلف در خیابان ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آیین ظرفیتی است که باید رسانه ملی و استانی برای پوشش خبری بیایند، همچنین تبلیغات محیطی با کمک مدیریت شهری نیز مورد تأکید است.

وی ادامه داد: جلسه هماهنگی برگزاری این مراسمات از یک ماه پیش آغاز شده است و حدود 27 مکان برگزاری مراسم عزاداری در سراسر استان به تثبیت رسیده است.

پایان پیام/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 925469

مهمترین اخبار ایران و جهان: