نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 06:26

«اولین گفتنی‌های عاشورا برای من» منتشر شد

کتاب «اولین گفتنی‌های عاشورا برای من»؛ پاسخ به چهل پرسش کودکان و نوجوان در مورد واقعهٔ عاشورا به قلم غلامرضا حیدری ابهری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم کتاب «اولین گفتنی‌های عاشورا برای من» نوشته حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری منتشر شد. این کتاب پاسخ به چهل پرسش کودکان و نوجوان در مورد واقعهٔ عاشورا و شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش است. نویسنده این کتاب یعنی غلامرضا حیدری ابهری در مقدمه کتاب نوشته است:

«من در کودکی به هیأتی می‌رفتم که به خاطر حضور بچه‌ها در آن، نامش هیئت علی اصغر بود. خدا را شکر این هیئت هنوز هم پابرجاست.

کتاب اولین گفتنی‌های عاشورا برای من را تقدیم می‌کنم به: بچه‌های هیئت علی اصفر و همه بچه‌هایی که در ماه محرم برای امام حسین علیه السلام عزاداری می‌کنند.»

ناشر کتاب هم معتقد است: امام حسین (ع) و یارانش غریبانه و مظلومانه به شهادت رسیدند. حادثه‌ی کربلا حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ زندگی امامان بود. پس، باید بیش‌تر به آن اهمیت داد و بیشتر از حوادث دیگر مورد توجّه مردم قرار گیرد. ما شیعیان برای امام حسین (ع) بیشتر عزاداری می‌کنیم و مراسم شهادت او را باشکوه‌تر برگزار می‌کنیم.

انتشارات جمال کتاب «اولین گفتنی‌های عاشورا برای من» را با تصویرسازی محمدرضا دوست محمدی برای گروه سنی 8 تا 12 سال منتشر کرده است.

همچنین کتاب «اولین گفتنی‌های عاشورا» با عنوان «حدثنی عن عاشوراء» به زبان عربی ترجمه شده است و در دسترس کودکان و نوجوانان عرب زبان قرار گرفته است.
 علاقه مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به https://jamalnashr.com/ مراجعه و کتاب را با قیمت 45 هزار تومان تهیه کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 905425

مهمترین اخبار ایران و جهان: