نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 13:37

تاکید کانون صنفی اساتید دانشگاه شریف بر اجرای منشور اجتماعی

کانون صنفی استادان دانشگاه صنعتی شریف از روسای سابق دانشگاه می‌خواهد با تعامل با مسئولین کشوری در داخل و خارج وزارت علوم، زمینه های اجرایی شدن کامل منشور اجتماعی دانشگاه را فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع عمومی کانون صنفی اساتید دانشگاه صنعتی شریف ۲۰ آذر، به صورت اضطراری و با حضور تعدادی از اساتید دانشکده‌های مختلف، ابتدا در سالن جابربن حیان دانشکده شیمی و سپس در سالن رازی دانشکده شیمی برگزار شد.

در این جلسه پس از گزارش دیدار چندتن از همکاران با وزیر علوم درباره ضرورت اجرای کامل منشور اجتماعی دانشگاه و پس از بحث درباره رویدادهای جاری دانشگاه، مقرر شد که شورای مرکزی کانون صنفی برآیند نظرات همکاران در جلسه مجمع عمومی را به اطلاع اساتید برساند.

یک - کانون صنفی استادان، همچنان معتقد است که شرط بازگشت آرامش به محیط دانشجویی دانشگاه اجرای تام و تمام بندهای منشور اجتماعی دانشگاه است و ضمن تقدیر از مدیریت دانشگاه برای همدلی با این منشور، از ایشان می‌خواهد که نهایت جدیت را در این راستا به کار بندد.

دو - کانون صنفی استادان، ضمن تقدیر از روسای سابق دانشگاه برای تدوین منشور اجتماعی دانشگاه، از آنان می‌خواهد که با تعامل با مسئولین کشوری در داخل و خارج وزارت علوم، با رفع موانعی که احیاناً در بیرون دانشگاه وجود دارد، زمینه های اجرایی شدن کامل منشور اجتماعی دانشگاه را فراهم آورند.

سه - وظیفه اصلی حراست دانشگاه مثل هر موسسه دیگری حفاظت از کلیه منابع مادی و انسانی دانشگاه است. مسئولیت حراست که در هفته‌های گذشته نیز، خارج از اختیار مدیریت دانشگاه توسعه یافته، این است که این حفاظت را به طرز شایسته‌ای انجام دهد. قصور این نهاد از این وظیفه اصلی و پرداختن به اموری خارج از این وظیفه عرفی تاکنون نتایج بسیار ناگواری داشته است. رفتارهای خارج از نزاکت در محیط دانشگاه، برخوردهای ناشایست با استادان و دانشجویان و هم چنین آسیب رسانی به دفتر یکی از گروه های دانشجویی، نمونه هایی از این نتایج است.

کانون صنفی از شورای دانشگاه به عنوان بالاترین نهاد قانونی دانشگاه می‌خواهد که در راستای اجرای مصوبه خود در مورد منشور اجتماعی دانشگاه، موضوع پاسخگویی، عذرخواهی و تعدیل نیروهای حراستی خارج از دانشگاه را در دستور جلسه آینده خود قرار دهد.

چهار - کانون صنفی استادان، از این پس تلاش خواهد کرد با برگزاری جلسات منظم با دانشجویان از طیف‌های مختلف فکری، زمینه‌های گفتگوهای سازنده بین دانشجویان را فراهم آورد. کانون صنفی معتقد است که وفاق گروه‌های مختلف دانشجویی، حول منشور اجتماعی مصوب شورای دانشگاه، تضمین‌کننده سلامت زندگی علمی و دانشجویی در شریف است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908369

مهمترین اخبار ایران و جهان: