نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 14:09

همدان رتبه ششم رده‌بندی کشور در توسعه گلخانه‌ها را کسب کرد

استاندار همدان گفت: همدان رتبه ششم رده‌بندی استان‌های کشور در سطح پیشرفت توسعه گلخانه‌ها را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در ستاد گلخانه‌های استان اظهار کرد: پیش از سال ۱۴۰۰، طی دوره ۲۰‌ ساله به طور متوسط در هر سال ۱۰/۸ هکتار روند توسعه سالیانه گلخانه‌های استان بوده است.

وی گفت: از آغاز ۱۴۰۰ تاکنون در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، ۳۷/۳ هکتار گلخانه عملیاتی شده و تا پایان سال نیز ۵۰ هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار همدان افزود: همدان رتبه ششم رده‌بندی استان‌های کشور در توسعه گلخانه‌ها را به خود اختصاص داده که طبق برنامه‌‌ریزی انجام شده، این رتبه ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی گفت: با توجه شرایط کم‌آبی، امنیت و اقتدار غذایی، بهره‌وری و حمایت از تولید و توسعه گلخانه‌های اجتناب ناپذیر است.

قاسمی‌فرزاد افزود: از مولفه‌های مهم در بخش کشاورزی آب است که کشت گلخانه‌ای باعث می‌شود مصرف آن به کمترین میزان برسد.

وی گفت: کشت گلخانه‌‌ای با رویکرد محصولات جدید، نقش موثری در تولید، اشتغال‌زایی و بهره‌وری در استان دارد.

استاندار همدان افزود: با توجه به هدررفت منابع آبی باید هرچه سریع‌تر توسعه گلخانه‌ها حتی بیش از میزان تکلیفی، به طور جدی در دستور‌ کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیران مربوطه تلاش کنند تا میزان کشت گلخانه‌ای در استان ارتقا پیدا کند گفت: اگر کسی نتواند از جنبه‌های مختلف تولید حمایت کند و در راستای ارتقای سطح تولید در استان تلاش نکند، با او قطع همکاری می‌شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه زمینه‌ای فراهم می‌شود اراضی مستعد استان، به سمت کشت گلخانه‌ای سوق پیدا کند افزود: به دنبال این هستیم شهرک‌های گلخانه‌ای خصوصی بیش از پیش توسعه پیدا کند؛ زیرا می‌تواند ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و بهره‌وری چشم‌گیری به همراه داشته باشد.

وی گفت: یکی از معیارهای ارزیابی مدیران استانی و فرمانداران، میزان کشت گلخانه‌، سطح آموزش و ترغیب کشاورزان به کشت گلخانه‌ای در سطح استان است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 930369

مهمترین اخبار ایران و جهان: