نیوز سیتی!
22 بهمن 1402 - 13:24

بانوان با جهادتبیین و هوشمندی پای کار انقلاب هستند

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: بانوان ما نشان دادند با جهاد تبیین و هوشمندی در تمامی عرصه‌ها پای کار هستند و به هنگام در این حوزه‌ها گام برمی‌دارند.

فرشته پازوکی طرودی سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه بانوان در حفظ و استمرار انقلاب در همه صحنه ها حضور داشتند ، گفت : یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بانوان ، هویت بخشی به آن ها و عدم استفاده ابزاری و جنسی است.
 
وی افزود : بانوان ما نشان دادند با جهاد تبیین و هوشمندی در تمامی عرصه ها پای کار هستند و به هنگام در این حوزه ها گام برمی‌دارند.
 
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران اظهار کرد: برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی با جلسات توجیهی در راستای اجرایی شدن قانون حمایت جوانی جمعیت و خانواده یکی از مهمترین برنامه‌های ما بوده است.
 
پازوکی یادآور شد: تشکیل کمیته‌های ۵ گانه در قالب جمعیت و خانواده ، برگزاری اولین رویداد جوانی جمعیت در مازندران، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ۳۶ ساعته و تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی حمایت از خانواده از اقدامات ما در دولت سیزدهم بوده است.
 
وی ادامه داد: رویداد آموزشی جمعیت شناسی با موضوع مسیر نجات برگزار شد و برگزاری سلسله نشست‌های هم اندیشی تخصصی با مراکز عملی در حوزه بانوان و خانواده و اختصاص مبلغ ۳ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به طرح‌های توانمند سازی زنان از دیگر برنامه‌های انجام شده است.
 
فرشته پازوکی بیان کرد: سلسله نشست های تخصصی بررسی مسائل و مشکلات مشاغل خانگی با اولویت زنان برگزار و تسهیلات اشتغال خرد و خانگی ویژه زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد قطعی با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان اعطا شد.
 
وی افزود : اعطای تسهیلات اشتغال خرد و خانگی در قالب تفاهم نامه با شورای اجتماعی کشور با بانک قرض الحسنه رسالت به ۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار پیگیری شد.
 
پازوکی خاطرنشان کرد: ۴۵ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به طرح‌های زن و خانواده اختصاص یافت و همایش سالانه تجلیل از حدود ۵۰ نفر از بانوان نمونه استان در عرصه های مختلف انجام شد.
 
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران گفت : ۲۳۵ غرفه به بانوان در نمایشگاه‌های نوروزی شهرستان‌ها تخصیص یافت و ۲ جشنواره استانی فن پوشاک و نمایشگاه توانمندی‌های بانوان و زنان سرپرست خانوار برگزار شد.
 
پازوکی تاکید کرد: برگزاری ۲ دوره همایش کنگره بانوان تاثیرگذار با حضور بانوان موثر در سراسر استان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از مهمترین اقدامات امور بانوان در دولت سیزدهم است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1668069

مهمترین اخبار ایران و جهان: